Saturday, February 13, 2010
သမုိင္းရုပ္ၾကြင္းမ်ားႏွင့္စကားေျပာမိေသာအခါ
ပညာသင္ျမန္မာေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ့ အစည္းအေ၀းကုိ က်င္းပျပီးစီးသည့္အခါ ပုေနး၊ ဘုံေဘ၊ နာဂဇုန၊ ဂ်မူး စသည္ အေ၀းေရာက္စာသင္သားမ်ားႏွင့္အတူ စာေရးသူသည္ ဂယာသုိ့ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ ဘုူရားရွင္ႏွင့္စပ္ဆက္ပတ္သတ္ေသာေနရာမ်ားကုိ လွည့္လည္ရန္ အစီအစဥ္ဆြဲထားပါသည္။
သို့ျဖစ္ရာ ၂၇-၁၂-၂၀၀၉-ေန့ နံနက္ အာရုံဆြမ္းဘုန္းေပးျပီးအခ်ိန္မွ စတင္ကာ ကားႏွစ္စီး သံဃာဆယ့္ငါးပါးျဖင့္ ဂယာေျမေပၚ မွ ထြက္ခြါလာၾကပါသည္။ လမ္းညြန္ဂုိက္မွာ နာလႏၵာတကၠသုိလ္မွ ဆရာေတာ္ေလးတစ္ပါး ျဖစ္ျပီး လက္တြဲေဖာ္ လမ္းညြန္ဂုိက္မွာမူ မဂဓတကၠသုိလ္မွ ဆရာေတာ္ေလးတစ္ပါး ျဖစ္ေလသည္။ ရာဇၿဂဳိလ္ျမဳိ့၊ ျမန္မာေက်ာင္းသုိ့ မ၀င္ေရာက္မီ ေရွးအခါက လွည္သြားရာလမ္း၊ ဂိဇၥ်ဂုတ္ေတာင္၊ ဇီ၀ကသရက္ဥယ်ာဥ္၊ ဗိမၺိသာရမင္း အက်ဥ္းခ် ရာေနရာ၊ အဇာတသတ္နန္းေတာ္ရာ၊ ဘဏၰာတုိက္၊ ဓာတ္ေတာ္ဌာပနာတုိက္၊ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၊ ဂ်ပန္ဘုရား၊ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္မ်ားေရခ်ဳိးေသာ ေနရာ၊ အရွင္အာနႏၵာ သီတင္းသုံးရာလုိဏ္ဂူ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးရာေနရာ စသည္တုိ့ကုိ သြားေရာက္ၾကပါသည္။
ေရွးဦးပထမတြင္ ရာဇၿဂဳိလ္သုိ့ ကားၾကဳံလုိက္ပါစီး နင္းလာေသာ ရာဇၿဂဳိလ္ျမန္မာေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္က ေရာက္ရာဌာန၌ ၄င္းတုိ့ႏွင့္စပ္ဆက္ေသာအေၾကာငး္ အရာတုိ့ကုိ အေသးစိတ္ရွင္းလင္းေျပာျပပါသည္။ ဘုရားရွင္ သီတင္သုံးေသာေနရာသုိ့ ေရာက္ေသာအခါ ျမန္မာ ႏွင့္အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံတစ္ခုမွ ဘုရားဖူးလွည့္လည္သူမ်ားသည္ သူတုိ့ခ်စ္ေသာ ဘုရင္၏ဓာတ္ပုံကုိ ဘုရားရွင္သီ တင္းသုံးေသာ ေနရာမွာတင္ထားလ်ွက္ ပူေဇာ္ရာအျဖာျဖာတုိ့ျဖင့္ ပူေဇာ္ပသျပီး ရြတ္ဆုိ ဆုေတာင္းေနၾကသည္ ကုိ ထူးထူးျခားျခား ျမင္ေတြ့ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူအထင္မွာ သူတုိ့ကုိၾကင္နာယုယ၍ သူတုိ့ကလည္း ျမတ္ ႏုိးခ်စ္ခင္ေသာ ဘုရင္ကုိ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေနျခင္းပင္ ျဖစ္ႏုိ္င္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ ၾကားခဲ့ဘူးေသာ ေဆးဆရာ ဇီ၀က ၊ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီး၊ အဇာ တသတ္မင္း တုိ့၏ေနရာသုိံ့ ေရာက္ေသာအခါ ဆရာဇီ၀ကအား-- အသင္၏သနားၾကင္နာတတ္ေသာစိတ္ထား ကုိ အက်ဳြ္ႏု္ပ္ အျမတ္တႏုိး တန္ဖုိးထားပါေၾကာင္း၊ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးအား-- အသင့္၏ သည္းခံႏုိင္မႈစြမ္းအားကုိ အက်ြႏုပ္ ဦးထိပ္မွာ အျမဲတင္ထားပါေၾကာင္းႏွင့္ အဇာတသတ္မင္းအားလည္း --အသင္၏ ဘုရားရွင္အေပၚ ၾကည္ညဳိျမတ္ႏုိးေသာ စိတ္ထားကုိ အက်ြ္ႏုပ္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးပါေၾကာင္း စိတ္ထဲမွာ တုိင္တည္ ေျပာဆုိမိပါ သည္။
ဂိဇၥ်ဂုတ္ေတာင္ေပၚသုိ့ ေရာက္ေသာအခါတြင္ ဘ၀ဆက္တုိင္းမွာ-- ကုိယ္တုိင္းကလည္း သူတစ္ပါးကုိ ရန္ျငဳိးထားသူ မျဖစ္ရပါ လုိ၏။ သူတစ္ပါးကလည္း ကုိယ့္အေပၚမွာ အျငဳိးအေတးရန္ျငဳိးေတြ မထားၾကပါေစနဲ့-ဟု စိတ္သႏၱာန္မွာ ေတာင္းဆုိေနမိပါသည္။
ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ဟူ၍ ခြဲျခားကာ ေရခ်ဳိးေသာေနရာသို့ ေရာက္ ေသာအခါတြင္မူ ျဖစ္လာေသာ ဘ၀၀ယ္ အဆင့္အတန္းခြဲျခားေသာ ပတ္၀န္းက်င္၊ လူကုိလူလုိ မျမင္ႏုိင္ေသာ ေနရာေဒသ၊ လူသား၏အခြင့္ အေရးကုိ တန္ဖုိးမထားတတ္ေသာ အသုိင္းအ၀ုိင္းတုိ့၌ ဘယ္ေသာအခါမွ် မေမြး ဖြါးရပါလုိ၏-ဟု ထပ္ခါထပ္ခါ ဆႏၵျဖစ္ေပၚေနမိပါသည္။ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ေနရာသုိ့ ေရာက္ေသာအခါမွာ ဘယ္ဘ၀မ်ဳိးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ မာန္မာနေတြ ၀င္လာခဲ့ယင္ အဲဒီမာန္မာနေတြကုိ ခ်ဳိးႏွိမ္ ေပးႏိုင္မည့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ဆုံဆည္ေတြ့ဆုံခြင့္ ရရပါလုိ၏-ဟု ေတာင္းဆုမ်ား ေျခြခဲ့မိပါသည္။
ပထမ သဂၤါယနာတင္ရာေနရာ သုိ့ ဂုိက္ဆရာေတာ္မွ လက္ညဳိးညြႊန္ျပေသာအခါမွာလည္း အရွင္အာနႏၵာအား သမုိင္းဆရာတုိ့က မွတ္တမ္းတင္ ထားသကဲ့သုိ့ - ဘုရားရွင္အား ေမးသင့္ေမးထုိက္သည္တုိ့ကုိ မေမးမိလုိက္သည့္အတြက္ တာ၀န္မေက်ပြန္သူ - ဟု ေျပာဆုိမႈကုိ အရွင္ကုိယ္တုိင္ကေကာ မည္ကဲ့သုိ့ သေဘာထားပါသလဲ-ဟု ေမးၾကည့္လုိက္ခ်င္မိပါသည္။
ထုိ့ေနာက္ ရာဇၿဂဳိလ္ ျမန္မာေက်ာင္းသုိ့ ေရာက္ရွိျပီး ေန့ဆြမ္းဘုန္းေပးအျပီးတြင္ နန္ေတာ္ေဟာင္းေနရာကုိ ေက်ာင္းေဆာင္၏အေပၚဆုံးထက္မွ ၾကည့္ရႈေလ့လာခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။
ရာဇၿဂိဳဟ္မွ ဆက္လက္ထြက္ခြါ လာၾကေသာ စာေရးသူတုိ့သည္ ျမန္မာေက်ာင္းသားအမ်ားစု တက္ေရာက္သင္ၾကားေနေသာ န၀နာလႏၵာတကၠသုိလ္သို့ ေန့လည္ပုိင္းတြင္ ေရာက္ရွိၾကပါသည္။ ဂုိက္ဆရာေတာ္ေလးမွာ န၀နာလႏၵာတကၠသုိလ္မွ ေက်ာင္းသားျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္တြင္ အျခားေသာသူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္တကြ အေဖ်ာ္ရည္စသည္တုိ့ျဖင့္ ဧည့္ခံျပဳစုၾကပါသည္။ ထုိတကၠသုိလ္သည္ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အလြန္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ နာလႏၵာတကၠသုိလ္ၾကီးအစား အသစ္တည္ေထာင္ေသာ တကၠသုိလ္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ေက်ာင္းသားစုစုေပါင္း ၉၀-ေက်ာ္ခန့္ ရွိသည္ဟု သိရွိရပါျပီး အသစ္တည္ေထာင္ထားသည္ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အေဆာက္အဦးမ်ားအား ဖြဲ့စည္းထားပုံမွာလည္း အလြန္သန့္ရွင္းသပ္ယပ္လွပပါသည္။
ထုိမွတဆင့္ နာလႏၵာတကၠသုိလ္ေဟာင္းသုိ့ ဆက္လက္ထြက္ခြါလာၾကရာ အေဆာက္အဦးေဟာင္းမ်ားအား ျမင္ေတြ့လ်င္ျမင္ေတြ့ခ်င္း နာလႏၵာတကၠသုိလ္သည္ တခ်ိန္က အလြန္ၾကီးက်ယ္ ထင္ရွားခဲ့သည္ဆုိသည္မွာ သံသယျဖစ္စရာ မလုိေတာ့ပါ။ ဤမွ်ၾကီးက်ယ္ခဲ့ေသာ တကၠသုိလ္ၾကီးသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အၾကြင္းအက်န္အရာမွ်သာ က်န္ရွိေတာ့ခဲ့ပါသနည္။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ေသာဘုရင္မ်ားက ဖ်က္ဆီးလုိက္သည့္အတြက္ ပ်က္စီးရသည္ဟု သမုိင္းမ်ားက ဆုိထားပါသည္။ တည္ေဆာက္သူမ်ားက တည္ေဆာက္၍ ဖ်က္ဆီးသူမ်ားကလည္း ဖ်က္ဆီးၾကသည္မွာ ေလာကသံသရာဟု ဆုိရမည္လား သုိ့မဟုတ္ ပ်က္စီးခ်ိန္တန္က ပ်က္စီးၾကရတာပဲဟု လြယ္လြယ္ပဲ ေတြးလုိက္ရမည္လား စာေရးသူ ေကာင္းစြာ မေျပာတတ္ပါ။ သို့္ေသာ္ အုတ္ပုံအက်ဳိးအပဲ့မွ်သာ ရွိေသာ ဤအေဆာက္အဦးေဟာင္းၾကီးမ်ားကေတာ့ အိႏၵိယေျမမွာ အမွန္တကယ္ဗုဒၶဘာသာသည္ တုိးတက္ထြန္းကားခဲ့ေၾကာင္းကုိ အခုိင္အမာဆုိေနပါသည္။ အျခားတဖက္မွာမူလည္း ဘာသာတရားတစ္ခုက ဘာသာတရားတစ္ခုကို လႊမ္းမုိးလုိ၍ ဖ်က္ဆီးသည္ျဖစ္ေစ (သုိ့မဟုတ္) အမုန္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ျဖစ္ေစ (သုိ့မဟုတ္) မိမိရဲ့အာဏာ ၾကီးက်ယ္လုိမႈေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ျဖစ္ေစ သမုိင္းရုပ္ၾကြင္းမ်ားကေတာ့ လူသားတုိ့၏သဘာ၀ကုိ ေဖာ္က်ဴးေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
တကၠသုိလ္ၾကီး၌ ေနရာစုံစုံလင္လင္ၾကည့္ရႈၾကျပီးေနာက္ စာေရးသူတုိ့သည္ ဆက္လက္ထြက္ခြါလာၾကရာ
ပတၱနားျမဳိ့ ၊ ျမန္မာေက်ာင္းသုိ့ ညပုိင္း ၆-နာရီခန့္တြင္ ေရာက္ရွိၾကပါသည္။ ထုိ့ညတြင္ ေရွးသေရာအခါက ေ၀ႆကာရပုဏၰားၾကီး ဦးစီးတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ပါဋလိပုတ္ေျမမွာ တစ္ညတာ အိပ္စက္အနားယူရန္ အိပ္ရာကုတင္ေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းရင္း-ေ၀ႆကာရပုဏၰားၾကီးအား ဤမွာဘက္မွာ တည္ေဆာက္သူ ထုိမွာဘက္မွာမူ ဖ်က္ဆီးသူအျဖစ္ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ထုိဘ၀ကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲဲ့ပါသလဲ -ဟု ေမးခြန္း မ်ားထုတ္ရင္း-ဆက္လက္က်န္ရွိေနေသးေသာ ေရွးခရီးမ်ားအတြက္--------။
Labels:
ခရီးသြားေဆာင္းပါးမ်ား