Tuesday, May 4, 2010

ျပဳံးတုံ ့ျပဳံးလွယ္


“ ရုိေသးက်ဳိးႏြံေသာ ဗုဒၶ၏တပည့္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္မူ-‘ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဗုဒၶအေၾကာင္းကုိ ပိုသိေလေလ၊ ဗုဒၶကုိ ပုိ၍ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညဳိေလ ျဖစ္မိပါသည္။ ဗုဒၶကုိ ပုိ၍ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညဳိလာသည္ႏွင့္အမွ်လည္း ဗုဒၶ အေၾကာင္းကုိ ပုိ၍ သိလာခဲ့ရပါသည္’ ဟူ၍ ေျပာဆုိရလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္”။ ဒါေလးကေတာ့ နာရဒမဟာ ေထရ္ေရးသားတဲ့ Buddhism in a nutshell စာအုပ္မွာပါ။ အဂၤလိပ္လုိ ဖတ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ ဒီလုိပါ။ A humble follower of his would say “ the more I know Him, the more I love Him; the more I love Him, the more I know Him.”

ဒီစာစုရဲ့ “ျပဳံးတုံ့ျပဳံးလွယ္”ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးကုိ သီခ်င္းနာမည္က - ျပဳံးတုံ့လွယ္၊ ေတးေရး - ျမဳိ့မျငိမ္း၊ မိမိ၀င္းေဖ သီဆုိထားတဲ့ သီခ်င္းေလးက စာသားေလး ယူထားတာပါ။

အျပဳံးနဲ့စပ္ဆက္လုိ့ ဖြင့္ဆုိထားတဲ့ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ အမ်ားသား။ ရွက္ျပဳံး၊ မဲ့ျပဳံး၊ ပီတိအျပဳံး၊ မခ်ိျပဳံး၊ ေလွာင္ျပဳံး၊ ႏြမ္းလ်လ်အျပဳံး၊ က်က္သေရရွိတဲအျပဳံး၊ မုိနာလီဇာအျပဳံး၊ မာယာအျပဳံး စသျဖင့္ပါ။ အငုိမ်က္လုံး အျပဳံးမ်က္ႏွာ-ဆုိတဲ့ စကားကလည္း ရွိေသးတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားပါေစ အျပဳံးကုိ လူတုိင္း ခင္မင္တြယ္တာၾကသလုိ အျပဳံး ပုိင္ရွင္ေတြဟာလည္း လူခ်စ္လူခင္ ေပါမ်ားလွတာကေတာ့ အားလုံးလက္ခံၾကလိမ့္မယ္လုိ့ ယုံၾကည္မိျပန္တယ္။ ခပ္တည္တည္ၾကီးနဲ့ဆုိေတာ့လဲ “ဘယ္လုိ လူၾကီးလဲ” ျဖစ္မွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ မျပဳံးတတ္ေသာသူ ေစ်းမေရာင္းရ (A man without a smilling face must not open a shop) ဆုိတဲ့ တရုတ္စကားပုံက အသုံး၀င္ေနတာ ျဖစ္မွာပါ။

ေရာက္ခဲ့ဘူးတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သီဟုိလ္သူမ်ား ပုိလုိ့မ်ား ျပဳံးၾကသလား မသိပါ။ ျမန္မာ့ အျပဳံးမ်ားကေတာ့ မိုနာလီဇာအျပဳံးလား ႏြမ္းလ်လ်ဆန္ေနသလားဆုိတာေတာ့ ေ၀ခြဲဖုိ့ ခက္ပါေသးတယ္။ တစ္ေနတာမွာ အမ်ဳိးသားမ်ားထက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ပိုလုိ့ ရယ္ၾကတယ္လုိ့ သုေတသနတစ္ခုက ဆုိထားျပန္ေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ပုိလုိ့ ရယ္ပါသလဲဆုိတာေတာ့ ေမ့ခဲ့ျပီးျဖစ္တဲ့ အေျဖတစ္ခုပါ။ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာေတာ့ လူအမ်ားစုေပါင္းျပီး ရယ္ပြဲၾကၽီးမ်ားကုိ သီးသန့္က်င္းပၾကတယ္လုိ့ သိရွိရျပန္တယ္။ ဒါကေတာ့ စိတ္လြတ္ကုိယ္လြတ္ ရယ္ခ်င္သလုိ ရယ္ခ်လုိက္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာေလးလံေနတာေတြ ေပါ့ပါးသြားေအာင္ပါ။ ဒီလုိဆုိေတာ့ ျပဳံးဖုိ့ ရယ္ေမာဖုိ့ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အတြက္၊ က်န္းမာေရးအတြက္ လုိအပ္ေနတယ္လုိ့ ေျပာရမွာပါ။

အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း ျပဳံးျခင္းကို ဒီလုိ ေျပာၾကျပန္တယ္။ သူျပဳံးေနသည္ ညာေတာ့မယ္-တဲ့။ မ်က္ႏွာမ်ား တယ္-တဲ့။ Body language စာအုပ္မွာေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းက ေအာက္ေကြးျပဳံးေနယင္ ရက္စက္တတ္တယ္။ အစစ္အမွန္ျပဳံးျခင္းမွာ မ်က္လုံးေကာ မ်က္ႏွာေကာ ျပဳံးေနတယ္။ အတုအေယာင္ျပဳံးျခင္းမွာေတာ့ မ်က္ႏွာပဲ ျပဳံးျပီး မ်က္လုံးကေတာ့ မျပဳံးဘူးလုိ့ ဆုိပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာေတာ့ ျပဳံးရႊင္တတ္ဖုိ့ကုိ ဘိကၡဳပါတိေမာက္၊ ပါစိတၱိယပါဠိ၊ မုသာ၀ါဒ၀ဂ္၊ ၾသမသ၀ါဒသိကၡာပုဒ္မွာ မိန့္ၾကားထာပါတယ္။ အဲသလုိ အျပဳံးရဲ့ အဆုိး အေကာင္း မ်ားကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာဆုိၾကတာဆုိေတာ့ ျပဳံးတတ္ဖုိ့ လုိပါလိမ့္မယ္လုိ့ ထင္ျမင္မိျပန္တယ္။

ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္ေတြက အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၾကတဲ့ေနရာေတြမွာ လူကဲခတ္ကြ်မ္းက်င္တဲ့ တစ္နည္းေတာ့ body language ကုိ ကြ်မ္းက်င္တဲ့သူမ်ားက အင္တာဗ်ဴးၾကတယ္လုိ့ ဆုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ စာေရးသူလဲ လူကဲခတ္မညံ့ေအာင္ body language စာအုပ္ ေလးငါးအုပ္ေလာက္ေတာ့ ဖတ္ထားဖူးေပမယ့္လဲ ညံ့ဆဲပါပဲ။

သုေတသနတစ္ခုကေတာ့ ဒီလုိ ဆုိပါတယ္။ အခ်ဳိ့က်ြမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ားက လူတုိင္းရဲ့မ်က္ႏွာမွာ ျခားနားတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ ခုႏွစ္ေထာင္ထက္မကမ်ားစြာကုိ ထုတ္လုပ္ႏုိင္တယ္လုိ့ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ ( In fact, some experts believe that your face can produce more than seven thousand different expressions!) အေၾကာင္းကေတာ့ မ်က္ႏွာေပၚမွ muscles-ေတြေၾကာင့္ပါ။ ဒီmuscles-မ်ားဟာ မ်က္ႏွာျပင္ တစ္၀ုိက္ အေရ ဖ်ားေအာက္ ပါးတဲ့အလႊာအထပ္မွာ တည္ရွိေနပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ muscles-ေတြဟာ တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ အမ်ားအျပား ေရြ့့လ်ားႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ muscles-မ်ား အသီးသီး ေပါင္းစပ္ျခင္းမ်ားက ျခားနားတဲ့ မ်က္ႏွာ ဆုိင္ရာကုိ ေဖာ္ျပပါတယ္။ က်ြမ္းက်င္သူသုေသသနသမားမ်ားကေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ လူတုိင္း သတိထားႏုိင္တဲ့ မ်က္ႏွာထားအမူအရာ အနည္းဆုံး ေျခာက္ခုရွိတယ္လုိ့ ဆုိထားပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ၀မ္းနည္းမႈ၊ စိတ္ဆုိးမႈ၊ ေၾကာက္လန့္မႈ၊ အံၾသမႈႏွင့္ စပ္ဆုပ္ရြံရွာမႈတုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ But experts say there are at least six facial expressions that everyone on earth can recognize. These expressions are happiness, sadness, anger, fear, surprise and disgust. သုေတသနသမားမ်ားဟာ အာရုံခံ ကိရိယာမ်ားနဲ့ ကင္မရာမ်ား အသုံးျပဳျပီး ကေလးငယ္မ်ားကို စမ္းသပ္ၾကည့္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလုိအရ ျပဳံးတယ္ဆုိတာ muscles မ်ားရဲ့ ေရြ့ ့ လ်ားျခင္း ပုံစံတစ္မ်ဳိးပါ။

မ်က္ႏွာဖတ္ျခင္းအတတ္မွာ ေတာ္တဲ့သူမ်ားအတြက္ ဆက္သြယ္မႈတည္ေဆာက္ရာမွာ အေကာင္းဆုံး အခြင့္ အေရးမ်ား၊ အလုပ္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ အက်ဳိးမ်ားစြာကုိ ရရွိေစႏုိင္တယ္လုိ့ ဆုိထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာထားဟာ လႈမႈအဖြဲ့အစည္းတစ္ခုျဖစ္ဖုိ့ ကူညီသလုိ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး ဆက္သြယ္ေပါင္းကူးေပးတဲ့ အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပါဠိစာေပမ်ားမွာေတာ့ စိတ္ကုိ သိပုံအျခင္းအရာ ေလးမ်ဳိးကို ျပဆုိတားပါတယ္။ (၁) နိမိတ္ေကာက္၍ သိျခင္း (၂) အသံၾကား၍ သိျခင္း (၃) ေယာင္ယမ္းျမည္တမ္းသံကုိ ၾကား၍သိျခင္း (၄) ေစေတာပရိယအဘိညာဥ္ျဖင့္ သိျခင္းတုိ့ပါ။ ဒါကုိေတာ့ ပါထိက၀၀ၢ၊ သမၸသာဒနီယသုတ္မွာ ေတြ့ရွိရပါတယ္။ (၄)နံပါတ္မွတစ္ပါး က်န္တဲ့ (၃) ခုက body language မွာ အၾကဳံး၀င္ႏုိင္ပါတယ္။

အဘိဓမၼာအလုိ ရယ္ရႊင္ခ်င္းကုိ ျဖစ္ေစတဲ့စိတ္မ်ားက ေလာဘမူ - ေသာမနႆသဟဂုတ္စိတ္ ၄-ပါး၊ မဟာကုသုိလ္ - ေသာမနႆသဟဂုတ္စိတ္ ၄-ပါး၊ မဟာၾကိယာ - ေသာမနႆသဟဂုတ္စိတ္ ၄-ပါး၊ အဟိတ္မဟာၾကိယာ - ဟသိတုပၸါဒ္စိတ္ ၁-ပါး ေပါင္း ၁၃-ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ ပုထုဇဥ္ပုဂၢဳိလ္မွာ အစဥ္အတုိင္း ပထမ ၈-ပါး၊ ေသကၡပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အဲဒီ ၈-ပါးထဲကမွ ဒိ႒ိဂတသဟဂုတ္စိတ္ ၂-ပါးကုိ ခ်န္ထား က်န္ ၆-ပါးနဲ့ ျပဳံးရယ္ၾကပါတယ္။ အေသကၡပုဂၢဳိလ္က်ေတာ့ ပုထုဇဥ္ပုဂၢဳိလ္နဲ့ေသကၡပုဂၢဳိလ္မွအျခား ေနာက္ ၅-ပါးနဲ့ ျပဳံးရယ္ ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ အဲဒီ ၅-ပါးထဲကမွ အဟိတ္မဟာၾကိယာ - ဟသိတုပၸါဒ္စိတ္ကုိ ခ်န္ထား က်န္ ၄-ပါးနဲ့ ျပဳံးေတာ္မူပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ အတိတ္, အနာဂါတ္, ပစၥဳပၸန္နဲ့ ကာယကံ, ၀စီကံ, မေနာကံ တုိ့မွာ ညဏ္နဲ့ အျမဲ ယွဥ္ေနပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သဂၤဟ၊ ရုပ္ပုိင္းနဲ့ ဋီကာေက်ာ္မ်ားမွာ ၾကည့္ရႈ့ႏုိင္ပါတယ္။

အဘိဓာနပၸဒီပိကာမွာေတာ့ ရယ္ျခင္း-ဟသနံ၊ ဟသိတ၊ ဟာသ။ ျပဳံးျခင္း-မိဟိတ၊ သိတ။ ျပင္းစြာရယ္ျခင္း-အဋဟာသ၊ မဟာဟာသ-လုိ့ ဖြင့္ဆုိထားပါတယ္။ ရယ္တာနဲ့ျပဳံးတာဟာ အဆင့္တစ္ဆင့္အေနနဲ့ ကြာျခားတယ္ ထူးျခားတယ္လုိ့ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ အတိအက် တုိင္းတာဖုိ့ေတာ့ ခက္ပါလိမ့္မယ္။

ရယ္ျခင္း ေျခာက္မ်ဳိးကိုေတာ့ ဒီအတုိင္း မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။ (၁) သိတ- ျပဳံးသည့္အသြင္မွ် ရယ္ျခင္း (၂) ဟသိတ-သြားေပၚရုံမွ်-ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရုံမွ်ရယ္ျခင္း (၃) ၀ိဟသိတ-ညင္သာေသာ အသံထြက္ေအာင္ရယ္ျခင္း (၄) ဥပဟသိတ-ဦးေခါင္း-ပခုံး-လက္ရုံးမ်ား လႈပ္ေအာင္ ရယ္ျခင္း (၅) အပဟသိတ-မ်က္ရည္ထြက္ေအာင္ ရယ္ျခင္း (၆) အတိဟသိတ-ေျခေရာ-လက္ပါ တစ္ကုိယ္လုံး လႈပ္ခါ၍ ရယ္ျခင္းတုိ့ပါ။ ဒီရယ္ျခင္းအသြင္မ်ားကပဲ လူ့ယဥ္ေက်းမႈရဲ့ အဆင့္ ဒါမွမဟုတ္ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ခံစားမႈအဆင့္ကုိ ေဖာ္ျပေနတယ္ဆုိယင္လဲ ဆုိခြင့္ရွိမွာပါ။

ကေလးတုိ့ ငုိျခင္း ရယ္ျခင္းသေဘာနဲ့ပတ္သက္လုိ့ - ဒုဂၢတိဘ၀မွလာတဲ့ကေလးက မျပတ္ငုိတတ္ေၾကာင္း၊ လန့္၍ ေအာ္တတ္ေၾကာင္းကုိ ျပဆုိထားပါတယ္။ သုဂတိဘ၀မွလာတဲ့ ကေလးကေတာ့ အျမဲလုိလုိ ျပဳံးရႊင္ ေနတတ္ၾကေၾကာင္း ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ သီလကၡႏၶ၀ဂၢအ႒ကထာ၊ ခႏၶ၀ဂၢသံယုတၱအ႒ကထာ၊ မဇၶ်ိမပဏၰာသ အ႒ကထာ-တုိ့မွာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ယတိျပတ္အဆုိထက္ ေယဘုယ်သေဘာကုိ ရည္ညြန္းေကာင္း ရည္ညြန္တာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

စာေရးသူ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးထားတာက “ဘုရားရွင္သည္ ျပဳံးေတာ္မူ၏” ဆုိတာပါ။ ဘုရားရွင္ ျပဳံး ေတာ္မူျခင္းဟာ ထူးျခားတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု ရွိလုိ့ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ့၏ ဘ၀တစ္သက္တာမွာ အၾကိမ္ ဘယ္ေလာက္ျပဳံးခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ ေလ့လာေနဆဲပါ။ ဘုရားရွင္တုိ့ရဲ့ အျပဳံးဟာ လူသာမန္တုိ့ရဲ့အျပဳံးနဲ့ အဓိပၸါယ္မတူထူးျခားတဲ့အတြက္ ႏႈိင္းယွဥ္မမိရန္ လုိအပ္ေကာင္းလုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘဂ၀ါဂုဏ္ေတာ္မွာပါရွိတဲ့ သိရီဘုန္းေတာ္မွာ “ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္၊ လက္ေျခေတာ္မွ၊ စ၍မၾကြင္း၊ ပင္လုံး၀န္းသည္၊ ပန္းမာန္အေန၊ က်က္သေရမဂၤလာ၊ စုေ၀းကာျဖင့္၊ လြန္စြာတင့္တယ္၊ သပၸါယ္ေတာ္မူေသာ၊ သိရီဘုန္းေတာ္” ဆုိထားတဲ့အတြက္ မျပဳံးခဲ့သည့္တုိင္ အျမဲက်က္သေရရွိေနတာကေတာ့ ဘုရားရွင္တုိ့ရဲ့ အႏႈိင္းမဲ့ဂုဏ္ပုဒ္ပါ။

အရိယာတုိ့ရဲ့နယ္ပယ္မွာေတာ့ လူၾကီးလူေကာင္းဆန္တဲ့ ျပဳံးရယ္ျခင္းမ်ဳိးပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါကုိပဲ ညင္သာ သိမ္ေမြ့တဲ့ ျပဳံးျခင္းမ်ဳိးလုိ့ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ရုဏၰသုတ္၊ တတိယပဏၰာသ၊ တိကနိပါတ္။ အဂၤုတၱရနိကာယ-မွာ မိန့္ဆိုထားတာက သက္ေသတစ္ခုလုိ့ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့“ ရဟန္းတုိ့-အပုိင္းအျခားကုိ လြန္၍ သြားေပၚေအာင္ ျပင္းစြာရယ္ျခင္းသည္ အရိယာ၏အဆုံးအမ၌ ကေလးသူငယ္တုိ့ ျပဳအပ္ေသာ အလုပ္မည္၏” လုိ့ မိန့္ထားလုိ့ပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ေျပာၾကည့္ခ်င္တာတစ္ခုက အခ်ဳိ့အရာေတြမွာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ့ အျပဳအမူေတြ ဒါမွမဟုတ္ ဘာသာေရး နယ္ပယ္မွာ ခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြကုိ လူသာမန္တုိ့အတြက္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး သုံးသပ္သင့္, မသင့္နဲ့ အတုယူ လုိက္နာက်င့္ၾကံဖုိ့ သင့္, မသင့္ကုိ စဥ္းစားမိျခင္းပါ။ ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာ ထားရမယ့္အရာနဲ့ လူမႈနယ္ပယ္မွာ ထားရမယ့္အရာေတြကုိ သီးျခားခြဲထုတ္ၾကည့္ျခင္းကသာ ပုိလုိ့ အျပဳသေဘာေဆာင္ႏုိင္ျပီး ဘ၀ကို ပုိလုိ့ေနေပ်ာ္ေစမယ္ ထင္မိလုိ့ပါ။ ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာ ခ်မွတ္ထားတာေတြကုိ လူမႈအသုိင္းအ၀ုိင္း မွာ က်င့္သုံးေနမယ္ဆုိယင္ ဘ၀ကုိ ပ်င္းရိေျခာက္ေသြ့ေစျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေတြနဲ့ ဆိတ္သုဥ္းေနမွာလားလုိ့ပါ။ ဘာသာတရားနယ္ပယ္က စကားလုံးေ၀ါဟာရေတြနဲ့ လူမႈနယ္ပယ္မွာ ခ်မွတ္က်င့္သုံးေနတဲ့စံေတြကုိ ခြဲျခား မထားျခင္းဟာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့၀ါဒကုိ အဆုိးျမင္၀ါဒ(pessimism)အျဖစ္ တြန္းပုိ့ေနသလား ဆုိတာပါ။ ( Some critics argue that Buddhism is morbid, cynical, hovering on the dark and shadowy side of life, an enemy of harmless pleasures, and an unfeeling trampler on the innocent joys of life. They see Buddhism as being pessimistic, as fostering an attitude of hopelessness towards life, as encouraging a vague, general feeling that pain and evil predominate in human affairs.) ေလာကဟိတာယ၊ ဗဟုဇနဟိတာယ၊ ဗဟုဇနသုခါယ-ဆုိတဲ့ သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာေစဖုိ့ဆုိတာမွာ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္၊ နိဗၺာန္ရဲ့ ခ်မ္းသာမ်ားကုိသာ ရည္ညြန္းထားတာမဟုတ္ဘဲ လက္ရွိလူ့ဘ၀ ခ်မ္းသာကုိလည္း ပစ္ပယ္မထားဘူးဆုိတာကုိပါ။

ဒါနဲ့စပ္ဆက္လုိ့ ကမၻာေက်ာ္သာသနာျပဳဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ေမးတဲ့ေမးခြန္းေလးတစ္ခုကုိ သြားလုိ့ သတိရ မိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကုိ ႏုိင္ငံျခားမွာေနတဲ့ အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္က “ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ-ဆုိတာ ဘယ္လုိဟာမ်ဳိးလဲ”လုိ့ ေမးပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက- မင္း ႏုိင္ငံျခားမွာ စီးပြါးလာရွာတာ ခ်မ္းသာခ်င္လုိ့မဟုတ္လား။ အဲဒီ မင္း လုိခ်င္တဲ့အရာေတြရလုိ့ ခ်မ္းသာျပီးတဲ့ တစ္ေန့မွာေတာ့ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာအေၾကာင္း ဆက္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့-တဲ့။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ့ ခပ္ျမင့္ျမင့္စကားေတြ မမိန့္ပါဘူး။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဆုိတာေတြထက္ လက္ရွိတုိင္းျပည္နဲ့လူမ်ဳိး ခ်မ္းသာေနယင္ ေက်နပ္ေတာ္မူေနတာပါ။

ဒီေတာ့ ေနေပ်ာ္တဲ့ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္ဖုိ့ ေလာကၾကီးကို ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ဖုိ့ လုိအပ္ေနမွာပါ။ ဘယ္လုိ ၾကည့္ မလဲ-ဆုိတာကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားႏုိင္ေပမဲ့ စာေရးသူႏွစ္သက္တဲ့ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ K.Sri dhammananda ေရးသားထားတဲ့ what Buddhists believe စာအုပ္လာ စာသားေလးကေတာ့ ဒီလုိပါ။
“ The world is like a mirror and if you look at the mirror with a smiling face, you can see your own, beautiful smiling face. On the other hand, if you look at it with a long face, you will invariably see ugliness. Similarly, if you treat the world kindly the world will also certainly treat you kindly. Learn to be peaceful with yourself and the world will also be peaceful with you.”

ဆုိခဲ့ျပီးတဲ့စကားမ်ားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-က ဗုဒၶမိန့္ခဲ့တဲ့၊ တပည့္သာ၀ကေတြ ေျပာခဲ့တဲ့ အျပဳံးနဲ့ ပတ္သက္တာေတြကုိ ယေန့ေခတ္ ေျပာေနတဲ့ “အျပဳံး၊ ရယ္ေမာျခင္း” ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြေပၚမွာ ခံစားႏႈိင္းယွဥ္ေျပာဆုိမိခဲ့ျခင္းပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ့တရားဓမၼလာစကားေလးေတြ သိရျပန္ေတာ့ “ျမတ္ဗုဒၶတရားကို သိေလေလ ျမတ္ဗုဒၶကုိ ၾကည္ညဳိေလေလ” ဆုိသလုိပါပဲ ပုိလုိ့သာ ၾကည္ညဳိမိျပန္တာပါ။ အဲဒီစာေပမ်ားရဲ့ အျခား တစ္ဖက္မွာၾကျပန္ေတာ့ အျပဳံးရဲ့ ရလဒ္ကေလးေတြကို စိုးစဥ္းမွ် နားလည္ထားမိျခင္းကပဲ “အျပဳံးရဲ့တန္ဖုိးကို နားလည္ေလေလ အားလုံးကုိ ျပဳံးေစခ်င္လာေလေလ”လုိ့ ဆႏၵျဖစ္မိတာကေကာ အျပစ္တစ္ခုလုိ့မ်ား ဆုိေနၾကမလား စဥ္းစားမိျခင္းပါ။

ျပဳံးေပ်ာ္ႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္း----------

ေကာင္းေသာလာျခင္းပါ မိတ္ေဆြ

သင့္အေတြး သင့္အျမင္