Thursday, May 20, 2010

သံသယေတြ ေျပေပ်ာက္ေစခ်င္


ကုိယ္ဘက္က သူမ်ားကုိ ေတြေ၀ေနရတာမ်ဳိး၊ သူတစ္ပါးက ကုိယ့္ကုိ ေတြးေတာေနရတာမ်ဳိး၊ ကုိယ္ႏွင့္အတူ သူကပါ သို့ေလာ သုိ့ေလာ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနရတာမ်ဳိး၊ ကုိယ္ေရာသူပါ ယုံးမွားသကၤာ မရွိေတာ့တာမ်ဳိး။ ဒါကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သံသယေလးေတြကေန ေပါက္ဖြါးလာတဲ့ စကားလုံးေလးေတြပါ။

ဆန့္က်င္ဘက္အရာေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ကမၻာေလာကၾကီးမွာ လူအမ်ားဟာ ရပ္တည္ေနၾကရတာပါ။ လူအမ်ားစုၾကားထဲမွာ ေနထုိင္ေနၾကေပမယ့္ အထီးက်န္ေနတဲ့သူေတြ ခြဲျခားခံေနရသူေတြ အမ်ားသားဆိုတာပါ။ လူအမ်ားဟာ မိသားစုတစ္ခုအတြင္းမွာ နီးနီးကပ္ကပ္ေနၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး ေ၀းကြာေနၾကသူေတြလဲ မနည္းပါ။ အဲဒီမိသားစုရဲ့ အျခားတစ္ဖက္ကုိ ေရာက္ေနျခင္းခံေနရတာပါ။ နားလည္ျခင္းနဲ့ ရုိးသားမႈေတြ ကင္းကြာေနၾကတဲ့အခါ တစ္ေယာက္က အျခားသူတစ္ေယာက္ကို မယုံၾကည္ႏုိင္သလုိ အျခားတစ္ေယာက္ကလည္း အဲဒီသူကုိ ျပည္လည္လုိ့ စိတ္မခ်ျပန္ပါဘူး။

သံသယဆုိတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လင္မယားအခ်င္းခ်င္း၊ သားသမီးနဲ့ မိဘ၊ ညီအကုိ ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း၊ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း စသျဖင့္ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး စပ္ဆက္ေနသမ်ွ အေၾကာင္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ့ သံသယေတြ ျဖစ္ေနရဦးမွာပါ။ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ၾက၊ ေနာက္ဆုံးတစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး မေခၚမေျပာႏုိင္တဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကတာေတြလည္း အမ်ားသားပါ။ အဲဒီလုိ သံသယေတြထဲမွာ အခ်ဳိ့ေသာသံသယမ်ားၾကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္ႏုံ ့ႏုံ ့ခံစားေနရတတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ့ သံသယကေတာ့ သံသယမွ ေဒါသ ရန္ျငိဳး အမုန္းတရားဆီသို့ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားတာေတြကလည္း အမ်ားၾကီးေနမွာပါ။ မိသားစု အသုိင္းအ၀ုိင္းထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးနဲ့တစ္မ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံတစ္ခုနဲ့တစ္ခု၊ ဘာသာအယူ၀ါဒ တစ္ခုနဲ့တစ္ခု စသျဖင့္ သံသယမွ ေနာက္ဆုံး စစ္ျဖစ္ပြါးတဲ့အထိပါ။

ကိုယ္ကိုယ္တုိင္လဲ တစ္ခါတစ္ရံ သူမ်ားေတြကုိ သံသယေတြ ျဖစ္ဖူးပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က စကားလုံး အားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အျပဳအမူအားျဖင့္ျဖစ္ေစ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ ကာယကံနဲျဖစ္ျဖစ္ ၀စီကံနဲ့ျဖစ္ျဖစ္ မမွားယြင္းသင့္ဘဲ မွားယြင္းတဲ့အခါ၊ ကိုယ္ေျပာလုိခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကုိ တစ္ဖက္သား နားလည္ေအာင္ ရွင္းမျပႏုိင္တဲ့ အခါမ်ဳိးမ်ားမွာ သူတစ္ပါးက ကုိယ့္ကုိ သံသယေတြျဖစ္တာလည္း ခံရဖူးပါတယ္။ ကုိယ္မပိုင္တဲ့နယ္ပယ္တစ္ခုကုိ ၀င္တုိးမိတဲ့အခါမ်ဳိးမ်ားမွာ ကုိယ့္ရဲ့မက်ြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ သံသယေတြအျဖစ္ခံရတဲ့အၾကိမ္ေတြလဲ ရွိေနတာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကိုယ္က အဲဒီသံသယေတြကုိ ေျပေပ်ာက္ဖုိ့ ၾကဳိးစားေလေလ အျခားတစ္ဖက္သူက ကိုယ့္ကုိ ပုိလုိ့မ်ား သံသယေတြက မ်ားလာေလေလ တုိးပြါးလာေလေလဆုိတာမ်ဳိးကုိလည္း ၾကဳံရတတ္ပါတယ္။

အဲဒီသံသယေတြဟာ သံသယျဖစ္တဲ့အတုိင္း တကယ္ျဖစ္တတ္တာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ လက္ေတြ ့မွာေတာ့ သံသယျဖစ္တဲ့အတုိင္း ေပၚေပါက္လာတာထက္ သံသယစိတ္ေတြ လြန္ကဲေနတာက ပုိလုိ့ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ “သံသယဆုိတဲ့ သံခ်ပ္ကာအကၤ် ီ၀တ္ထားတဲ့သူဟာ မိမိကုိယ္ကုိယ္ အကာအကြယ္ ေပးႏုိင္သည္ထက္ ၀တ္ဆင္ထားရျခင္းက ပုိလုိ့ ေလးလံပါတယ္” ဆုိတဲ့ စကားေလးက ေပၚေပါက္လာတာေနမွာပါ။ ဆုိလုိတာကေတာ့ “ျဖစ္လာမွာလား? မျဖစ္လာဘူးလာ? မွားသလား? မွန္သလား?”ဆုိတာ က်ိန္းေသတာ မဟုတ္ေပမဲ့ သံသယကို ေထြးပုိက္ထားရျခင္းက စိတ္ကုိ ပုိလုိ့ ေလးလံေစတယ္၊ ပင္ပန္းေစတယ္ဆုိတာပါ။

“ကာလာမမင္းသားတုိ့ - သင္တုိ့အား ယုံမွားျခင္းငွါ သင့္ေပ၏။ ေတြးေတာျခင္းငွါ သင့္ေပ၏။ သင္တုိ့အား ယုံမွားျခင္းငွါ သင့္ေသာအရာ၌ ယုံမွားျခင္း ျဖစ္၏”။ ဒါကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက ကာလာမမင္းသားေတြကုိ မိန့္ၾကားတဲ့စကားပါ။ ေကသမုတၱိဆုိတဲ့ ျမဳိ့ငယ္ေလးကုိ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးက “သူ့ဘာသာက ေကာင္းတယ္၊ သူမ်ားဘာသာကေတာ့ မေကာင္းဘူး”ဆုိျပီး ၀င္ေရာက္ေဟာေျပာေနၾကတာပါ။ ဒီေတာ့လဲ ေကသမုတၱိျမဳိ့သား ကာလာမမင္းသားေတြဟာ ဘာသာတရားအေပၚမွာ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ ထူးဆန္းမယ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶ ၾကြေရာက္လာတဲ့အခါ ကာလာမမင္းသားေတြက ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားေဟာေျပာမႈရဲ့ ဘာသာ၀ါဒအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ “ဘယ္ဟာအမွား၊ ဘယ္ဟာကေတာ့အမွန္” ဆုိတာကုိ သူတုိ့ ကုိယ္တုိင္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္စြမ္းမရွိဘူးလုိ့ ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားၾကျခင္းပါ။ အဲဒီလုိေလ်ာက္ထားလုိ့ ျမတ္ဗုဒၶက ဒီစကားေလးကုိ မိန့္ၾကားတာပါ။

ဒီေနရာမွာ ျမတ္ဘုရားက ယုံမွားသံသယအေပၚမွာ ျပစ္တင္မိန့္ေတာ္မူျခင္း မရွိဘူးဆိုတာကုိပါ။ ျဖစ္တတ္တဲ့ သံသယကုိ ျမတ္ဘုရားက ေကာင္းစြာလက္ခံတယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ေရာ သူတစ္ပါးကုိပါ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တဲ့ သံသယမ်ဳိးျဖစ္လာပါက နားလည္လက္ခံ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖုိ့ လုိတယ္ဆုိတာကုိ ဒီစာသားေလးက ျပေနသလားလုိ့ပါ။

ယုံမွားသံသယဆုိတာ အဘိဓမၼာအလုိအရေတာ့ ၀ိစိကိစၦာေစတသိက္ပါ။ ၀ိတက္ဆုိတဲ့ ၾကံစည္တဲ့သေဘာနဲ့ ၀ိစိကိစၦာဆုိတဲ့ ယုံမွားသံသယတုိ့ဟာ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ စာရဲ့အဓိပၸါယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္စုံတစ္ခု အမႈကိစၥ၊ အဲသလုိမွမဟုတ္ ခရီးသြားရာမွာ လမ္းကိုျဖစ္ေစ “ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလား၊ ျပဳလုိ့ ေတာ္ပါ့မလား”စသျဖင့္ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရဟႏၱာမ်ားမွာေတာင္ ၀ိနည္းေတာ္ဆုိင္ရာမ်ားမွာ “ဒီအမႈဟာ အပ္မွ အပ္ပါ့မလား”လုိ့ ယုံးမွားေတာ္မူၾကပါေသးတာပါ။ ဒီလုိယုံမွားၾကျခင္းကုိေတာ့ အခ်ဳိ့အရာမ်ားဟာ စဥ္းစားၾကံစည္တတ္တဲ့ညဏ္၊ အခ်ဳိ့အရာမ်ားက အၾကံသက္သက္ ၀ိတက္သေဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိစိကိစၦာအတုလုိ့လဲ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ၀ိစိကိစၦာအစစ္ဆုိတာကေတာ့ အမွန္တကယ္ ယုံသင့္ပါလ်က္ ယုံထုိက္ပါလ်က္နဲ့
မယုံသကၤာ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ားကုိသာ ဆုိလုိပါတယ္။

က်မ္းဂန္မ်ားမွာေတာ့ ျဖစ္တတ္တဲ့ ယုံမွားသံသယမ်ားကုိ ဒီလုိ ေဖာ္ထုတ္ျပထားပါတယ္။
(၁-၂-၃-၄-၅) ငါသည္ အတိတ္ကာလတုန္းက ျဖစ္ခဲ့ဘူးသလား၊ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဘူးလား၊ အဘယ္သူ ျဖစ္ခဲ့ဘူးသနည္း၊ အဘယ္သို့ ျဖစ္ခဲ့ဘူးသနည္း၊ အဘယ္သူျဖစ္ျပီး၍ အဘယ္သူ ျဖစ္ခဲ့ဘူးသနည္း၊
(၆-၇-၈-၉-၁၀) ငါသည္ အနာဂါတ္ကာလမွာ ျဖစ္လတံ့လား၊ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလား၊ အဘယ္သူ ျဖစ္မွာလဲ၊ အဘယ္သုိ့ ျဖစ္မွာလဲ၊ အဘယ္သူျဖစ္ျပီး၍ အဘယ္သုိ့ျဖစ္လတ့ံနည္း၊
(၁၁-၁၂-၁၃-၁၄-၁၅-၁၆) ငါသည္ ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ငါျဖစ္သလား၊ ငါမဟုတ္ဘူးလား၊ ငါ အဘယ္သူ ျဖစ္သနည္း၊ ငါ အဘယ္သုိ့ ျဖစ္သနည္း၊ ငါ အဘယ္မွ လာသနည္း၊ ငါ အဘယ္သုိ့ သြားလတံ့နည္း- ဆုိျပီး ၁၆-မ်ဳိး ျပဆုိထားပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေနရာမွာေတာ့ (၁-၂-၃-၄) ျမတ္ဘုရားရွင္၊ တရားေတာ္၊ သံဃာေတာ္၊ အက်င့္သိကၡာ၌ ယုံမွားေတြးေတာျခင္း၊ (၅-၆-၇) ျဖစ္ျပီးေသာခႏၶာ၊ ျဖစ္လတံ့ေသာခႏၶာ၊ ျဖစ္ျပီး- ျဖစ္လတံ့ေသာခႏၶာစသည္တုိ့၌ ယုံမွားေတြးေတာျခင္း၊ (၈) အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားတုိ့၌ ယုံမွားေတြးေတာျခင္းရယ္လုိ့ ၈-မ်ဳိး ဖြင့္ဆုိထားပါေသးတယ္။

ဒါေတြကေတာ့ ဘာသာေရးအေပၚမွာ အေျခခံထားတဲ့ သံသယေတြပဲလုိ့ ဆုိလုိပါက ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အရာ၀တၳဳမွန္သမွ်ဟာ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆုိတဲ့ အ၀န္းအ၀ုိင္းတစ္ခုတည္းမွာပဲ ျဖစ္ေနေတာ့ သံသယဆုိတာကလည္း တကယ္ေတာ့ အေၾကာင္းအက်ဳိးျဖစ္စဥ္ေတြပါပဲ။

ျမတ္ဗုဒၶက ဆုိခဲ့ျပီးတဲ့အတုိင္း လူသားေတြရဲ့သဘာ၀အရ သံသယျဖစ္တတ္တာကုိ လက္ခံထားေပမယ့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ မိမိ(ျမတ္ဘုရားရွင္)ရဲ့ အယူ၀ါဒအေပၚမွာ ယုံမွားသံသယရွိေနတာမ်ဳိးကုိေတာ့ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးဖုိ့ အျမဲအာသီသ ရွိေနတယ္ဆုိတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားရွင္ဟာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မမူမီ “အခ်ိန္အနည္းငယ္ အလုိမွာပဲ” တပည့္မ်ားကို တုိက္တြန္းစကား မိန့္ၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမိန့္ၾကားထားတာကေတာ့ -

“ရဟန္းတုိ့ - ဘုရား၌ျဖစ္ေစ၊ တရားေတာ္၌ျဖစ္ေစ၊ သံဃာေတာ္၌ျဖစ္ေစ၊ မဂ္၌ျဖစ္ေစ၊ အက်င့္၌ျဖစ္ေစ ယုံမွား ေတြးေတာျခင္းသည္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာရဟန္းအား ျဖစ္လ်က္ရွိျငားအံ့။ ရဟန္းတုိ့ - ငါ့အား ေမးၾကကုန္ေလာ့၊ “ျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတုိ့၏မ်က္ေမွာက္၌ ထင္ရွားရွိခဲ့ပါလ်က္ ငါတုိ့သည္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေရွ့ေတာ္၌ ျပန္၍ေမးျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ၾကပါတကား”ဟု သင္တုိ့သည္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္း မျဖစ္ၾကေစကုန္လင့္” လုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ျမတ္ဘုရားက ဒီလုိေမးျမန္းျခင္းဟာ သုံးၾကိမ္တုိင္တုိင္ပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ျပန္လည္ ေလ်ွာက္ၾကားျခင္း ေျဖၾကားျခင္းမရွိဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူလုိ့ ျမတ္ဘုရားက ေနာက္ထပ္ ဒီလုိ မိန္ ့ပါတယ္။

“ ရဟန္းတုိ့ - သင္တုိ့သည္ ဘုရား၌ ရုိေသသျဖင့္ မေမးၾကသည္ရွိေသာ္လည္း ျဖစ္ျငားအံ့။ ရဟန္းတုိ့ - အေဖာ္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းအားမူလည္း မိမိ၏ယုံမွားေတြးေတာျခင္းကုိ ေျပာၾကားေလာ့” ဆုိတာကုိပါ။

ဒီမိန့္ၾကားခ်က္ကေလးေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိယင္ ျမတ္ဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားအစရွိတဲ့ အေပၚမွာ သံသယျဖစ္တာမ်ဳိးကုိ လုိလားေတာ္မမူဘူးဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ အဲဒီလုိ မလုိလားသလုိ သံသယကုိ ေမြးျမဴထားတာကုိ လက္မခံဘူးဆုိတာပါ။ ေျဖရွင္းသင့္တဲ့အရာကုိ ခ်က္ခ်က္ေျဖၾကားေတာ္မူမယ္ဆုိတာ ယုံၾကည္ေနမိပါတယ္။ ဒါကလည္း ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ဓမၼေတြဟာ မွန္ကန္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီရဲ့အျခားတစ္ဖက္မွာကေတာ့ မိမိတုိ့ အားလုံးဟာလဲပဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္မွန္ကန္တယ္ဆုိတာ သိေနပါလ်က္ မေျဖရွင္းသင့္ဘူးလားဆိုတာပါ။

ျမတ္ဗုဒၶဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ ယုံမွားသံသယကုိ ေျဖရွင္းေပးဖုိ့ ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ္မူခါအနီးထိ လုိလားအာသီသ ရွိေတာ္မူပါသလဲ ဆုိတာကေတာ့ ဒီမိန့္ေတာ္မူခ်က္ေလးကပဲ အေျဖေပးမလားလုိ့ပါ။ အဲဒါကေတာ့ -

“ေဓာတက - ေလာက၌ ယုံမွားမႈရွိသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္ငွါ ငါဘုရား တတ္ႏုိင္မည္မဟုတ္။ သင္သည္ ျမတ္ေသာနိဗၺာန္တရားကို သိလတ္ေသာ္ ဤနည္းျဖင့္ ဤသံသရာအယဥ္ ‘ၾသဃ’ကို လြန္ေျမာက္ႏုိင္ရာ၏” ဆုိတာပါ။

ယုံးမွားမႈေတြ သံသယေတြဟာ ေလာကီေကာင္းက်ဳိးမ်ားကုိ ထိခုိက္ေစႏုိင္ယုံမွ်မက လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ပါ အႏၱရာယ္ျပဳေနတယ္ဆုိတာကုိ ဒီမိန့္ဆုိေတာ္မူခ်က္ကေလးက အသိေပးလုိ့ေနပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားခ်က္အရ အျမင့္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ဖုိ့အတြက္ အဆင့္ေလးဆင့္နဲ့ တက္ေရာက္ၾကရတာပါ။ အဆင့္တုိင္း အဆင့္တုိင္းမွာ အဲဒီအဆင့္နဲ့ေလ်ာ္ညီစြာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ ေအာက္ထစ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္အျဖစ္ ရရွိခဲ့မယ္ဆုိလ်င္ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၦာတုိ့ကုိ ပယ္သတ္ႏုိင္ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ယုံမွားျခင္း ၀ိစိကိစၦာကုိ ပယ္သတ္ႏုိင္မွသာလ်င္ ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္လုိ့ အျပန္အားျဖင့္ ယူႏုိင္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ရဲ့ စြမ္းရည္သတၱိမ်ားကုိ ဆက္လက္လုိ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
“ထုိေသာတာပန္ ျဖစ္ျပီးေသာပုဂၢဳိလ္သည္ -ဒိ႒ဓေမၼာ -ကုိယ္တုိင္ ျမင္အပ္ျပီးေသာ တရားရွိ၏။ ပတၱဓေမၼာ - ကိုယ္တုိင္ဆုိက္ေရာက္အပ္ျပီးေသာ တရားရွိ၏။ ၀ိဒိတဓေမၼာ -ကုိယ္တုိင္သိအပ္ျပီးေသာ တရားရွိ၏။ ပရိေယာဂါဠဓေမၼာ -ကိုယ္ပုိင္ညဏ္ျဖင့္ သက္၀င္အပ္ျပီးေသာ တရားရွိ၏။ တိဏၰ၀ိစိကိေစၦာ -ယုံမွားျခင္း၏ တစ္ဘက္ကမ္းသို့ ေရာက္ေအာင္ ကူးေျမာက္ျပီး၏။ ၀ိဂတကထံကေထာ -သုိ့ေလာ သို့ေလာ ေတြးေတာယုံမွားျခင္းမွ လြတ္ကင္း၏။ ေ၀သာရဇၹပေတၱာ -ေၾကာက္ရြံ ့မႈကင္းလ်က္ ရဲရင့္ျခင္းသို့ ေရာက္၏။ အပရပၸစၥေယာ သတၳဳသာသေန - ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္အတြင္း၌ သိျမင္ျပီးေသာ ညဏ္အစြမ္းအားျဖင့္ သူတစ္ပါးတုိ့အား ယုံၾကည္အားထားျခင္းမရွိေတာ့ေပ”

ေဖာ္ျပပါစကားေတြထဲက တိဏၰ၀ိစိကိေစၦာ၊ ၀ိဂတကထံကေထာ-ဆုိတဲ့ စကားေတြက ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ဟာ သံသယကင္းစင္ျပီး ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပေနတယ္ဆုိတာပါ။ သူ့ရဲ့အျပန္အားျဖင့္ေတာ့ ေသာတာပန္မျဖစ္ေသးသမွ် ယုံမွားမႈသံသယမ်ားဟာ လူသားေတြနဲ့အတူ အျမဲဒြန္တြဲလ်က္ ရွိေနဦးမယ္ဆုိတာပါ။

ဒါကုိ နားလည္းေနမိျပန္ေတာ့ သံသယဆုိတဲ့အရာက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေရာ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကသူေတြပါ အခ်ိန္ျပည့္လြန္ေျမာက္ဖုိ့ ခက္သားဆုိတာပါ။ တစ္ေန့မဟုတ္တစ္ေန့ေန့ အနည္းအမ်ား အၾကီးအေသး ကြားျခားျပီး ေပၚေပါက္ေနဦးမွာပါ။ အဲဒီလုိ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ေျဖရွင္းသင့္တဲ့ သံသယမ်ဳိးျဖစ္ပါက သိုသိပ္ထားျခင္းမ်ဳိးကုိ လုိလားေတာ္မမူဘဲ ေျဖရွင္းဖုိ့သာ အာသီသရွိေတာ္မူတယ္ဆုိတာကုိ အမွတ္ရေနသင့္ပါတယ္။ အဲသလုိပါပဲ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားအတြက္ ေျဖရွင္းသင့္တဲ့သံသယျဖစ္ပါက ေျဖရွင္းျခင္းကသာ ပုိလို့ေကာင္းမယ္လုိ့ ေတြးမိျခင္းပါ။ ဒီလုိေျဖရွင္းလုိက္တဲ့အတြက္ သံသယကုိ ေျပေပ်ာက္သြားေစမွာပါ။ ဒါေပးမယ္ အခ်ဳိ့သံသယမ်ားကုိေတာ့ ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္စြမ္း ရွိခ်င္မွ ရွိမွာပါ။ ေျဖရွင္းလုိ့ မရႏုိင္ေသးဘူးဆုိတာကုိ သိလာရတဲ့အခါ နားလည္ခြင့္လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ေမ့ေဖ်ာက္ထားတတ္ဖုိ့လဲ လုိအပ္မွာပါ။ ဒါဟာ အရႈံးေပးျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တစ္ေန့ေသာအခါ အျဖစ္မွန္ကုိ သိလာပါလိမ့္မယ္ဆုိျပီး စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ လ်စ္လ်ဴရႈ့ထားရျခင္းမ်ဳိးပါ။ ဆုိလိုတာကေတာ့ ေျဖရွင္းသင့္တဲ့သံသယကုိ မ်ဳိသိပ္ထားတာ လက္ခံထားတာထက္ ဖြင့္အန္ထုတ္ျခင္း ေျဖရွင္းျခင္းကသာ ရႈပ္ေထြးေနတဲ့အရာေတြ ေလးလံေနတဲ့၀န္ေတြ ရွင္းလင္းသြားမွာ ေပါ့ပါးသြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ့ ယုံၾကည္ေနမိလုိ့ပါ။

ေကာင္းေသာလာျခင္းပါ မိတ္ေဆြ

သင့္အေတြး သင့္အျမင္