Monday, April 5, 2010

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႏွင့္ ေစာမယေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား


ျမန္မာျပည္မွာ ဒီတစ္နာရီဟာ မ်ားစြာေသာလူအေပါင္းက ဓမၼရဲ့အရသာကို ႏွစ္သက္စြာ နာယူခံစားေနၾကလိမ့္ မယ္ဆုိတာ ယုံၾကည့္မိျပီးသားပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီတစ္နာေလး စာေရးသူတုိ့ကုိ အခြင့္အေရးေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ဘ၀တစ္သက္တာမွာ ေက်းဇူးတင္မဆုံးပါ။ ဒီေက်းဇူးတင္စကားေလးနဲ့ ေရွးဦးစြာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

စာေရးသူတုိ့ ေစာမယေက်ာင္းသားတစ္အုပ္စု ျမန္မာျပည္က အေက်ာ္ေဒယ်သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ၾကီး ၾကြလာမယ္ဆုိတဲ့သတင္း ၾကားကတည္းက သြားေရာက္ ဖူးေမ်ာ္ဖုိ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကပါျပီ။ အားလုံးဟာ သြားေရာက္ၾကတာ ေျခာက္ပါးလုိ့ဆုိလုိ့ရေပမယ့္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရာက္ခ်ိန္ အနားမွာ အနီးကပ္ျပဳစု ေနသူကလည္း စာေရးသူတုိ့ ေစာမယေကာလိပ္ေက်ာင္းသားပါ။ အမွန္ေတာ့ ဒီခရီးကုိ သြားျဖစ္တာဟာ သူ့ရဲ့ဦး ေဆာင္မႈေအာက္မွာဆုိယင္လည္း မမွားပါဘူး။ ခုခ်ိန္မွာ စာေရးသူတုိ့ဟာ အိမ္ရွင္လုိ့ေျပာခြင့္မရွိယင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ့ ဧည့္သည္ပါ။ စာေရးသူတုိ့မွာ တာ၀န္အရလုိ့ပဲဆုိဆုိ သြားခ်င္လုိတဲ့ဆႏၵရွိ လုိ့ပဲေျပာေျပာပါ ဖူးေျမာ္ေတြ ့ရွိခြင့္ရလုိက္တဲ့အတြက္ကေတာ့ ရခဲတဲ့အခုိက္အတံ့ေလးတစ္ခုပါ။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ဒီခရီးကုိ အလည္သက္သက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဖက္က ကမၻာေက်ာ္ဆရာၾကီး ျဖစ္တဲ့ ဆရာၾကီးဂိုအင္ကာနဲ့ေတြ့ဖုိ့ျဖစ္သလုိ့ အျခားတစ္ဖက္္မွာလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေမြးျမဴထားတဲ့ ကုိယ့္တကၠသုိလ္ထြက္ ေနာက္ထပ္မ်ဳိးဆက္သစ္ကေလးေတြကုိ လက္ပြန္းတတီး ပညာသင္ေပး ေနျခင္းဆုိယင္ လည္း ဒီအဆုိဟာ မွားႏုိင္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠသိုလ္က ဘြဲ့ရျပီးစတပည့္တပန္းမ်ားနဲ့အတူ ဒီခရီးကုိ ၾကြလာတာပါ။ ဒါဟာ ဘြဲ့ရျပီးစတပည့္မ်ားနဲ့ ႏွစ္စဥ္ၾကြေနတာျဖစ္ျပီး အိႏၵိယတစ္ႏုိင္ငံလုံး သြားသင့္သြားထုိက္တဲ့ ေနရာေတြကို သြားမွာျဖစ္တယ္လုိ့ သိရွိရျပန္ပါတယ္။

မြမ္ဘုိင္းျမဳိ့ဆုိတာ ျမဳိ့ၾကီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း မ်ားစြာေသာ ဟုိတယ္ေတြ ရွိတဲ့အထဲက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟာ ပင္လယ္ကမ္းေျခမွာရွိတဲ့ church Gate-နားက ဖုိက္စတားအဆင့္ inter continental hotel-ဟုိတယ္မွာ တည္ခုိေနတာပါ။ တစ္ေန့တာခရီးကို ျမဳိ့ထဲမွာ ၾကည့္သင့္ၾကည့္ထုိက္တာေတြကုိ တပည့္မ်ားႏွင့္အတူ ၾကည့္ရႈ့ျပီးေနာက္ ဟုိတယ္မွာ အနားယူေနခုိက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခုိက္အတံ့မွာ စာေရးသူတုိ့ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရရွိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ့ေနတဲ့ေကာလိပ္အေဆာင္နဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရား သီတင္းသုံးတဲ့ အဲဒီဟုိတယ္ဟာ ရထားစီးလ်င္ တစ္နာရီခရီးမွ် စီးရမွာပါ။ ညေျခာက္နာရီေလာက္ ထြက္လာတဲ့ စာေရးသူတို့ ဟာ အဲဒီဟုိတယ္ကုိ ရွစ္နာရီခြဲေလာက္မွ ေရာက္ရွိလုိ့လာပါတယ္။ စာေရးသူတုိ့ရဲ့ ဟုိတယ္ေနရာကုိ မသိမႈနဲ့ ကားဆရာမ်ားရဲ့ မက်ြမ္းက်င္မႈဟာ ယခုလုိ ခရီးကုိ ဖင့္ေႏွးေစတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။

ဆရာေတာ္ဘုရားဆီေရာက္တယ္ဆုိယင္ပဲ ၀မ္းပန္းတသာနဲ့ စကားေျပာခြင့္ရၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စာေရး သူတုိ့ဟာ စာသင္သားေက်ာင္းသားေတြမွ်သာပါ။ စာေရးသူဟာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာအရ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ရွိေနခဲ့ေပမယ္လုိ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအရ နီးကပ္ေနတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆုိယင္ စာေရးသူအတြက္ အားက်စရာ အတုယူစရာေတြနဲ့ စံျပပုဂၢဳိလ္တစ္ပါးျဖစ္ေနလုိ့ဆုိယင္ လြန္လြန္းရာက်မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ယခုလုိ့ လုိလုိလားလားနဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ၾကိဳဆုိမႈက စာေရးသူတုိ့ကို အားတက္ေစတာ အမွန္ပါ။ ဒါဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားနဲ့ ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ ႏိုင္ငံျခားမွာ ဆုံဆည္းခြင့္ရရွိျခင္းဆုိယင္လည္း မွားမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ၾကိမ္က စလုံးကို နာဂစ္အတြက္ အလႈခံၾကြလာတုန္းကနဲ့ ယခု တစ္ၾကိမ္ပါ။

ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနဲ့ ေျပာျဖစ္ၾကတာေလးေတြ မိန့္ၾကားခဲ့တာေလးေတြကို ျပန္လည္လုိ့ ေျပာ ၾကည့္ခ်င္ျပန္တယ္။ record ပါမလာတဲ့ စာေရးသူတို့ဟာ ဒီမိန့္ဆိုခ်က္ကေလးေတြကို ဦးေဏွာက္နဲ့ မွတ္သား လာၾကျပီးမွ အခ်င္းခ်င္းျပန္လည္ညွီယူျပီး ခုလုိေရးသားရျခင္းပါ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရား မိန့္ၾကားတာ ေလး ေတြကို တစ္ခုစီေျပာၾကည့္ပါမယ့္။

စကားေျပာျခင္းအတတ္ပညာ

ဆရာေတာ္ဘုရား မိန့္တာက စကားေျပာဆုိျခင္းအတတ္ပညာဟာ သုံးမ်ဳိးရွိတယ္ဆုိတာပါ။ ဒါဟာ စင္ျမင့္ေပၚ မွာ ေျပာတဲ့အခါမ်ဳိးကုိ ရည္ရြယ္တယ္လုိ့ ယူဆလုိ့ရႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခုမွာ စာရြက္ေပၚ ေရးထားတဲ့စာအတုိင္း သူ မ်ားကုိ ဖတ္ျပတာ။ တစ္ခုက စာရြက္ေပၚ ေရးထားေပမယ့္ ေျပာတဲ့အခါ လက္တန္အလြတ္ေျပာသြားတာမ်ဳိးပါ။ တစ္ခုကေတာ့ အေရးပါတဲ့အခ်က္ေတြကုိသာ ႏုတ္ထုတ္ထားျပီး အဲဒီႏုတ္ကုိ အေျခခံလုိ့ က်န္တဲ့အေၾကာင္း အရာမ်ားကုိ ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားျခင္းတုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ စာၾကည့္ဖတ္ တာရယ္၊ အလြတ္ဖတ္တာရယ္၊ ႏုတ္ထုတ္ျပီးေျပာတာရယ္ ဒီသုံးမ်ဳိးပါပဲ။ ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ေနာက္ဆုံးအခ်က္ကုိ အႏွစ္သက္ဆုံးလုိ့ မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။ စကားေျပာဆုိျခင္းနဲ့ ပတ္သက္လုိ့ ဆရာေတာ္ ဘုရား ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိခဲတာက အဂၤလန္က ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း တုိနီဘလဲနဲ့ တိဗက္ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဒလုိင္းလား မားတုိ့ရ့ဲ့ အေျပာအဆုိမ်ားကုိပါ။

တုိးတက္ျခင္းႏွင့္အတူ ယဥ္ေက်းမႈကိုထိန္းသိမ္းလုိျခင္း

တစ္ခုက ဒီလုိပါ။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ conference (ကြန္ဖရင့္) တစ္ခုကုိ တက္ေရာက္စဥ္က အေတြ့ အၾကဳံကုိ မိန့္ဆုိျခင္းပါ။ အဲဒါကေတာ့ sustainable developeing ဆုိတဲ့ စာတမ္းအေၾကာင္းပါ။ ဒီလုိမ်ား အဓိပၸါယ္ျပန္ႏုိင္မလားေတာ့ မသိပါ။ ယဥ္ေက်းမႈမကင္းေသာ တုိးတက္ျခင္း-လုိ့ပါ။ အဂၤလိ္ပ္-ျမန္မာအဘိဓာန္ စာအုပ္မွာေတာ့ sustainable/adj –ထိန္းထားႏုိင္ေသာ၊ ခံႏုိင္ေသာ။ sustainable economic growth, environmentally sustainable policies (ie that do not harm the environment) လုိ့ ဖြင့္ဆုိထားပါတယ္။ ဒီေခါင္းစဥ္နဲ့ အဲဒီ conference မွာ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္လုိ့ေျပာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားအလုိေတာ္က တုိင္းျပည္ တုိးတက္ျခင္းကုိ အျပည့္အ၀ လုိလားေတာ္မူတယ္။ ဒါေပ့မယ့္ အျခားတစ္ဖက္မွာ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈစရုိက္လကၡဏာလုိ့ေခၚမလား ဒါမွမဟုတ္ ဘာသာတရားကေပးအပ္လာတဲ့ ထုံးတမ္းစဥ္လာ လုိ့ေျပာႏုိင္မလား။ ဆိုလုိတာကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ မွာက်င့္သုံးေနဆဲျဖစ္တဲ့ ေကာင္းေသာယဥ္ေက်းမႈ ထုံးတမ္းစဥ္လားေလးေတြကို ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစလုိတဲ့ ဆႏၵရွိေတာ္မမူတာပါ။ အျခားအျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြာျပီျဖစ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေလး ေတြနဲ့ ခ်ိန္ထုိးလုိ့ျပပါတယ္။ ဒါဟာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေပၚမွာ တန္ဖုိးထားျခင္းလုိ့ ဆုိရ မွာပါ။

ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားေျပာတာက ယေန့တုိင္ ျမန္မာပတ္စပုိ့အနီေလး ဘာ့ေၾကာင့္ ကိုင္ထား သလဲဆုိတာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူေနဆဲျဖစ္တယ္လုိ့ ေျပာလုိရင္းျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ ဒီပတ္ စပုိ့အနီေလးနဲ့ပဲ ႏုိင္ငံမ်ား စြာကို ျဖတ္သန္းခဲ့ဘူးျပီးျဖစ္ တယ္လုိ့ မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။

ေဒါက္တာမ်ားနဲ့ အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာ

ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ၾကားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္လုိ့ မိန့္တာက ခုလုိပါ။ ဒါဟာလဲပဲ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားနဲ့ နီးစပ္ရာ ျမန္မာအသုိင္းအ၀ုိင္းက ခန ခနေမးေနတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ့ စပ္ဆက္ေနပါတယ္။ ဒီလုိပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ကမၻာမွာ ဗုဒၶဘာသာ အထြန္းကားဆုံးႏုိင္ငံျဖစ္ပါလွ်က္ ဘာ့ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားကုိ ပညာသြားသင္တယ္ဆုိတာကုိ နားမလည္ျခင္းပါတဲ့။ အဲဒီ ေမးခြန္းေလးပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားက ဗုဒၶဇင္နဲ့ပတ္သက္လုိ့ ႏုိင္ငံျခား တကၠသုိလ္ေတြမွာ ဘြဲ့မယူေစလုိပါဘူး။ အျခားဌာနမ်ားျဖစ္တဲ့ ဖီလုိဆုိဖီ(philosophy)၊ သမုိင္း(history) စသျဖင့္ ကုိယ္လက္လွမ္းမီတဲ့ ဌာနေတြမွာ ဘြဲ့ယူေစလုိပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ဗုဒၶဇင္ႏွင့္ပတ္သက္လုိ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိသာ အထက္မွာ ထားလုိတဲ့ အလုိဆႏၵ ရွိပါတယ္။

ဒါနဲစပ္ဆက္လုိ့ ဆရာေတာ္မိန့္တာက လက္ရွိ ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ သံဃာအေရအတြက္ကုိ ခန့္မွန္းခုိင္းပါတယ္။ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္းႏွင့္ အေနာက္တုိင္းမွာ ပညာသင္ၾကားေနတဲ့ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ရာဂဏန္မ်ားစြာခ်ီျပီး ရွိေနပါျပီ။ လက္ရွိျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ေဒါက္တာေတြနဲ့ ေနာင္ေပၚေပါက္လာမယ့္ ေဒါက္တာေလာင္းေတြဟာ ဆယ္ႏွစ္ အတြင္းမွာ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိလာႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ ခန့္မွန္းမိၾကပါတယ္။ အဲဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ ေဒါက္တာေတြဟာ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာ ရွိႏုိင္ မရွိႏုိင္ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားခုိင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားက သာမန္လူေတြ ဘြဲ့ရေအာင္ယူျခင္း အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘြဲ့ရေအာင္ ယူျခင္းဟာ ကြဲျပားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္လုိ့ မိန့္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သာမန္လူေတြဟာ လူ့ဘ၀ရဲ့ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းျပဳဖုိ့ ျဖစ္ေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘ၀မွာေတာ့ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါဘူးတဲ့။

ဒီမွာပဲ ဆရာေတာ္ ဆက္လက္မိန့္တာက benefit of the people လူသားေတြရဲ့ အက်ဳိးစီးပါြးအတြက္ ေပးဆပ္ဖုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ social welfare ဆုိတဲ့ လူသားအက်ဳိး ျပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဖုိ့လုိ့ မိန့္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ မိန့္တာက missionary and ministry ဆုိတဲ့အခ်က္ဟာ အတူယွဥ္တြဲျပီးသြားမွသာလ်င္ လုပ္ငန္းေတြဟာ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီမွာ missionary ဆုိတာကေတာ့ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းဆုိတာ ရွင္းပါတယ္။ ministry ဆုိတာၾကေတာ့ အဖြဲ့အစည္းနဲ့ လုပ္ကိုင္ တတ္ျခင္းကုိ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ အဖြဲ့အစည္းမရွိဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ျဖင့္ လုပ္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္သင့္ သေလာက္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္သလုိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အေနအထားကုိလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖုိ့ လုိအပ္ေၾကာင္းကုိ မိန့္ၾကားပါတယ္။

ေခတ္တစ္ေခတ္ကုိ ေျပာင္းသည္ဆုိရာ၀ယ္

ေရွးဦးပိုင္းကာလမွာ ေဒါက္တာလုိ့ အမည္တပ္ေခၚႏုိင္တဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားဟာ အင္မတန္မွ ရွားပါးလွပါ ေၾကာင္းႏွင့္ ဆရာေတာ္ေဒါက္တာေရ၀တ(အဂၤလန္)၊ ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဇာဂရ(ၾသစေတးလ်) တုိ့သာလ်င္ ရွိေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားက မိန့္ပါတယ္။ ၂၀၀၄-ခုႏွစ္က ျမန္မာျပည္၊ ရန္ကုန္ျမဳိံ၊ ကမၻာေအး၊ မဟာပါသာဏလႈိဏ္ဂူမွာ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာညီလာခံကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားမွ (organizer, organiser) စည္းရုံးေရးမႈး စီစဥ္သူအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္၍ က်င္းပခဲ့ပါေၾကာင္းႏွင့္ အဲဒီရဲ့ရလဒ္က ျမန္မာ့သံဃာ ေတာ္မ်ား ႏိုင္ငံတကာမ်က္စိပြင့္လာျခင္းပဲ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ မိန့္ပါတယ္။

ေရွးယခင္ေခတ္မ်ားက အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားျခင္းကုိ အားမေပးၾကသလုိ လူသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္း(ျမန္မာမ်ားသုံးစြဲေနၾကစကား ပရဟိတလုပ္ငန္း) လုပ္ေနတဲ့သူမ်ားဆုိလ်င္ အလြန္မွ မ်က္ႏွာငယ္ရပါေၾကာင္းကုိ မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ဆုိတဲ့ စကားလုံးမ်ားၾကားထဲမွာသာလ်င္ ေပ်ာ္ေမြ့့ေနၾကျပီး လူသားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းကုိ ဘာသာသာသနာရဲ့ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာထားခဲ့ၾကတယ္လုိ့ မိန့္ပါတယ္။ ဒီကေနေခတ္ကို ေရာက္လာဖုိ့အတြက္ တည္ေဆာက္ယူရတာဟာ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးဆပ္ရပါေၾကာင္း၊ ေခတ္တစ္ေခတ္ႏွင့္တစ္ေခတ္ အကူးအေျပာင္းကာလမွာ လြယ္လြယ္ျဖင့္ ရက္တုိတုိနဲ့ ရယူဘုိ့ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကုိလည္း ဆက္တုိက္မိန့္ပါတယ္။

ဒီကေန့ေခတ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ မ်ားဟာ BA, MA,MPhil, Ph.D စသျဖင့္ ငါ ဘာဘြဲ့ရထားတယ္ဆုိတာကုိ ရင္ေကာ့ျပီး လူမႈအသိုင္းအ၀ုိင္းထဲမွာ ေျပာဆုိႏုိင္လာျပီ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္လာဘုိ့ ဘယ္လုိတည္ေဆာက္ခဲ့တယ္ ဘယ္သူ ေတြ ဖန္တီးခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိ အားလုံးေလ့လာၾကျခင္းအားျဖင့္ ေခတ္တစ္ေခတ္ကုိ ေျပာင္းဖုိ့ဟာ ဘယ္ ေလာက္ခက္ခဲတယ္ဆုိတာ နားလည္သေဘာေပါက္လာၾကမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန့္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရား မိန့္ၾကားတာေတြ မ်ားစြာထဲက ဒီအခ်က္အလက္ကေလးေတြဟာ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေလးေတြ ျဖစ္မယ္ ယူဆလုိ့ ခုလုိေရးသားရျခင္းပါ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ အာေဘာ္နွင့္လြဲမွားခဲ့မယ္ဆုိယင္ စာေရးသူရဲ့ ေရးသားျခင္းအတတ္ပညာ အားနည္းမႈလုိ့ ဆုိရမွာပါ။

ဆရာေတာ္ဘုရား ေနာက္ဆုံးမိန့္တဲ့စကားေလးကေတာ့ “international stage -ဆုိတဲ့ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ စင္ျမင့္ ေပၚမွာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ျမင္ခ်င္တယ္” လုိ့ ဆုိတဲ့ စကားေလးပါ။








ေကာင္းေသာလာျခင္းပါ မိတ္ေဆြ

သင့္အေတြး သင့္အျမင္