Thursday, March 4, 2010

နဥယ်ာန(Nā Uyana Āranya (monastery) သုိ့ ေရာက္ရွိျခင္း







မထင္မွတ္ေသာ ဒီခရီးကုိ အမွန္တကယ္ေတာ့ ေမ်ာ္လင့္ေနတာ ၾကာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြက မတုိက္ဆုိင္ခဲ့တဲ့အတြက္ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ သီဟုိဠ္ေနစဥ္တုန္းက ေတြ့ၾကဳံခဲ့တဲ့ အေတြ့အၾကဳံဆုိေပမဲ့ ယေန့တုိင္မေမ့ႏုိင္ေသးပါ။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေခၚသြားတဲ့့အတြက္ ဒီခရီးကုိ ေရာက္ရျခင္းပါ။

သြားေရာက္ၾကတာက သုံးပါးဆုိေပမယ့္ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြက မတူပါ။ တစ္ပါးကေတာ့ ဆရာသမားျဖစ္တဲ့အတြက္ မေတြ့မျဖစ္ ေတြ့ရမည့္သူပါ။ အျခားတစ္ပါးကေတာ့ ခရီးသြားတာ ၀ါသနာပါသလုိ ၾကဳံဆုံခြင့္ ရွိတုန္း လုိက္လာျခင္းပါ။ တစ္ပါးကေတာ့ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မေရာက္ဘူးေသးတဲ့ ဒီခရီးကုိ စိတ္၀င္စားတဲ့အတုိင္း အံၾသစရာမ်ားကလည္း ထင္မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားေနပါတယ္။ ကုိလံဘုိလ္ျမဳ့ိၾကီးမွာ ေနတဲ့အခါက ေတာေတာင္ထဲမွာ ဒီလုိအေနအထားေတြ ရွိလိမ့္မယ္လုိ့ လုံး၀ မထင္ထားခဲ့ပါ။ ခု ငါးနာရီေလာက္ၾကာတဲ့ ကားကုိစီးျပီး မာလာသီရိပုရ(Melsiripura town)ျမဳိ့ကုိ ေရာက္တယ္ဆိုယင္ပဲ အနည္းငယ္ ကြာျခားလာျပီဆိုတာ သိလာရ တယ္။

အဲဒီျမိဳ့က တဆင့္ ေနာက္ထပ္ဆက္ျပီး တစ္နာရီနီးပါးၾကာတဲ့အခါမွာေတာ့ တကယ့္စိမ့္စမ္းေရေတြနဲ့ ေအးခ်မ္းတဲ့ေနရာေလး ပန္သီယဂါမ(Pansiyagama) ရြာကုိ ေရာက္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္အနည္းငယ္ ေတာေတာင္ထဲ ၀င္သြားတယ္ဆုိယင္ပဲ ေအးျမျခင္းနဲ့ ေတာငွက္တိရစၦာန္သံေတြက ၾကဳိဆုိေနတယ္။ သာယာလွတဲ့ ဒီေနရာေလးက နဥယ်ာန(Nā Uyana Āranya (monastery))ဆုိတဲ့ ေတာရေက်ာင္းပါ။

စာေရးသူ လာခဲ့ရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ျမန္မာျပည္က နာမည္ေက်ာ္ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ ဖူးျမင္ဖုိ့အတြက္ပါ။ ဒီေတာေတာင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ ေတာရေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနတာ တစ္ႏွစ္ျပည့္ခါနီးျပီျဖစ္တယ္လုိ့ သူငယ္ခ်င္းက ေျပာျပထားပါတယ္။ ကနဦးပထမပုိင္းမွာေတာ့ အိႏၵိယရွိ လူသူမနီးတဲ့အရပ္မွာ တရားအားထုတ္ဖုိ့ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေဂါစရဂါမ္ေကာင္းေတြ ရွိေပမယ့္ အခ်ဳိ့ေနရာေတြက လူသူေတြ ေရာက္ေနျပီ တစ္ခ်ဳိ့ေနရာေတြက ေရခဲတမွ်ေအးတဲ့ ရာသီဥတုက သီတင္းသုံးေနထုိင္ဖုိ့ အခက္အခဲျဖစ္ေစပါတယ္။ အသက္အရြယ္နဲ့ ရာသီဥတုက ျခားနားထားတဲ့အတြက္ ဒီခရီးကုိ တပည့္တပန္းေတြကလည္း လုိလုိလားလား မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ရဲ့သတင္းကုိ အျမဲနားစြင့္ေနတဲ့ သီဟိုလ္တပည့္တစ္ဦးက သီဟုိလ္မွာ သီတင္းသုံးဖုိ့ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ သီဟုိဠ္က ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ေတာရေက်ာင္းထဲ ေရာက္ရွိသီတင္းသုံးေနတာပါ။

ဆရာေတာ္ဘုရားကုိ ဖူးေျမာ္ဖုိ့ လာခဲ့ေပမယ့္ ေတာင္ေအာက္ကုိ ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွသာ ဖူးျမင္ေတြ့ဆုံခြင့္ရမွာပါ။ အခ်ိန္အကန့္အသတ္ထားျပီး လျပည့္လကြယ္ရက္ေတြမွာသာ ေတာင္ေအာက္ကိုဆင္းပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စာေရးသူတုိ့ ခ်က္ခ်င္းေတြ့ဆုံဖူးေျမာ္ခြင့္မရဘဲ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ရက္ခန့္ ေစာင့္ဖုိ့ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကလည္း စာေရးသူတုိ့သာ မဟုတ္ပါ။ သီဟုိဠ္မွ ၀န္းၾကီးေတြကုိယ္တုိင္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ခ်င္ေပမယ့္ တားျမစ္ထားတဲ့အခ်ိန္အကန့္အသတ္အတြင္းမွာေတာ့ ဖူးျမင္ခြင့္ ရၾကလိမ့္မယ္ မဟုတ္ပါ။ မလာခင္ကတည္းက ပင့္ဖိတ္တဲ့ဆရာေတာ္ေတြကုိ ကတိအတန္တန္ ေတာင္းျပီး စိတ္ခ်ေက်နပ္မွ ဒီေနရာကုိ ၾကြေရာက္ခဲ့တာပါ။ ဒီေနရာကုိ ေရာက္တဲ့အခါမွာ တာ၀န္ခံဆရာေတာ္ေတြကလည္း ကတိအတုိင္း ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စာေရးသူတို့လည္း ေနာက္ထပ္ႏွစ္ရက္ခန့္ ေစာင့္ေနခဲရပါတယ္။

ဒီအေတာအတြင္းမွာေတာ့ စာေရးသူတုိ့ ေက်ာင္း၀ုိင္းအတြင္း လွည့္လည္ေလ့လာခြင့္ ရရွိခဲ့တဲ့အတြက္ ေစာင့္ေနရမဲ့အခ်ိန္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေနတာပါ။ ေတာရေက်ာင္းေတြရဲ့သဘာ၀အတုိင္း ေတာငွက္တိရိစၦာန္ေတြရဲ့အသံမွတပါး တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္လွပါတယ္။ လမ္းကေလးမ်ားမွာ ျငိမ္သက္စြာေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ေယာဂီေတြကုိ ေတြ့ရျပီး သံဃာမ်ား ပါသလုိ လူျဖဴလူမည္း ေရာလ်က္ ႏုိင္ငံေပါင္းစုံမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသာမေဏက အားလုံး ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခုႏွစ္ဆယ္နီးပါးခန့္ ရွိမယ္လုိ့ ထင္ပါတယ္။ ကုိလံဘုိလ္ျမဳိ့မွာေတာင္ ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ တစ္ေနရာတည္းမွာ ေတြ့ျမင္ဖူးေျမာ္ရဖုိ့ဆုိတာ မလြယ္ကူပါ။ ေတာေတာင္ထဲ ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ သံဃာေတြ ရွိတယ္ဆုိေတာ့ စာေရးသူ အံၾသမိတာ အမွန္ပါ။

နံနက္ပုိင္းဆြမ္းခံခ်ိန္မွာ အေတြ့အၾကဳံရွိေအာင္ဆုိျပီး စာေရးသူက ဆြမ္းခံလုိက္သြားပါတယ္။ ကုိလံဘုိလ္ကေန ဆြမ္းေလာင္ဖုိ့ လာၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြနဲ့အျခားေနရာ အသီးသီးက ဆြမ္းေလာင္းဖုိ့့ လာၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြဟာ ဆြမ္းေလာင္းမဲ့ဇရပ္မွာ အျပည့္ ျဖစ္လုိ့ေနပါတယ္။ ကုိလ္လံဘုိလ္ျမဳိ့မွ ဆြမ္းေလာင္းဖုိ့လာတဲ့သူေတြဟာ မနက္ေစာေစာကတည္းက ကုိလံဘုိလ္မွ ထြက္လာခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒါမွလည္း အခ်ိန္မီေရာက္မွာပါ။ ဆြမ္းခံတဲ့အခ်ိန္မွာ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ၀ါစဥ္ၾကီးငယ္အလုိက္ တန္းစီၾကရပါတယ္။ စာေရးသူရဲ့ေရွ့မွာ တစ္ပါးပဲ ရွိျပီး ေနာက္မွာေတာ့ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ဆြမ္းေလာင္းဇရပ္ေဆာင္ကုိ ေရာက္တဲ့အခါ ဘုမသိဘမသိနဲ့ အစမွ အဆုံး ေလာင္းသမွ် ဆြမ္း-ဆြမ္းဟင္း အကုန္လုံး ယူလာခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သပိတ္ထဲမွာ ျပည့္ေမာက္ေနပါေတာ့တယ္။ ေနာက္မွသိရတာက ကုိယ္ၾကိဳက္တဲ့ေနရာမွာ ကုိယ္ပုိက္လာတဲ့ သပိတ္ကုိ ဖြင့္ေပးလုိက္ယုံပါ။ ေလာင္းသမွ် ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းေတြ အကုန္လုံး ခံယူဖုိ့ မလုိပါ။

ဆြမ္းခံျပီးလုိ့ ဆြမ္းေက်ာင္းေပၚ ေရာက္တဲ့အခါ စာေရးသူရဲ့ေနာက္ ၀ါစဥ္ငယ္တဲ့ သံဃာေတြက သူတုိ့ရတဲ့ ဆြမ္း ဆြမ္းဟင္းထဲမွ တဇြန္းစီ အလွည့္က် လႈဒါန္းပါတယ္။ ဒီလုိ ငယ္ရြယ္သူသံဃာက ကုိယ့္ေရွ့က ၀ါေတာ္ၾကီးတဲ့ သံဃာေတြကုိ တဇြန္းစီ လႈဒါန္းတာဟာ ေနာက္ဆုံသံဃာေတာ္အထိပါပဲ။ အဲဒီေနာက္ မိမိလုိအပ္သေလာက္ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းေတြကုိ သပိတ္ထဲမွာ ခ်န္ထားျပီး က်န္တာေတြကုိ စားပြဲခုံေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ခ်ဳိင့္ေတြထဲကုိ ထည့္ရပါတယ္။ အဲဒါေတြျပီးျပီဆုိယင္ ၀ါအၾကီးဆုံး သုံးပါးကုိ က်န္ငယ္ရြယ္သူေတြက ရွိခုိး၀ႏၵနာျပဳၾကပါတယ္။ စာေရးသူလည္း အၾကီးဆုံးစာရင္ ၀င္လုိ့ ရွိခုိးခံရေပမယ့္ ဆုေပးဖုိ့ သူတုိ့ရဲ့မူအတုိင္း မလုပ္တတ္လုိ့ ျငိမ္ေနရပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ေခတၱခဏတာ ေရခ်ဳိးျခင္း စသျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆြမ္းဘုန္းေပးခ်ိန္ေရာက္လုိ့ ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကတဲ့အခါ ၀ါစဥ္ၾကီးငယ္အလုိက္ ထုိင္ဖုိ့ခ်ေပးထားတဲ့ ဆုိဖာခုံအေသးေလးေတြေပၚမွာ တစ္ပါးစီထုိင္ၾကရပါတယ္။ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းေတြ ေနာက္ထပ္လုိအပ္တယ္ဆုိယင္ အစဥ္သင့္ စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ အားလုံးက လက္ကေတာ့ေတြတင္ျပီး ဘုန္းေပးၾကတာဆုိေတာ့ စာေရးသူလည္း အေလ့အက်င့္မရွိလုိ့ ကိုးယုိးကားယား ႏုိင္လွတယ္။

ေန့လည္ ေခတၱခဏတာ အနားယူျပီးတယ္ဆုိယင္ပဲ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ စုေပါင္းျပီး ကမၼဌာန္းထုိင္တဲ့ေက်ာင္းေဆာင္ေတြ၊ တစ္ပါးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းကမၼဌာန္းထုိင္တဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေတြ၊ စမ္းေခ်ာင္းႏွင့္ ရႈခင္းေကာင္းတဲ့ေနရာေတြကုိ ဦးပဇင္းေလႏွစ္ပါးက လုိက္လံျပသေပးၾကပါတယ္။ သာယာလွပတဲ့ ဒီေတာဒီေတာင္ထဲ ေရွးအစဥ္အဆက္က ရဟႏၱာမေထရ္ေတြ သီတင္းသုံးခဲ့တယ္ဆုိတာ သံသယမျဖစ္မိပါ။ ညပုိင္းေတြမွာေတာ့ ေမ်ာက္သံေတြက တခါတခါ တိတ္ဆိတ္မႈကုိ ျဖဳိခြဲတာမွအပ အလြန္တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္တဲ့ ေနရာပါ။ စာေရးသူလဲ ျခဳံထည္ပါမလာတဲ့အတြက္ အလြန္ေအးျမလွတဲ့ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းေဆာင္အျပင္ထြက္ဖုိ့ အေတာ္အားယူရပါတယ္။

လျပည့္ေန့ေရာက္တယ္ဆုိယင္ပဲ နံနက္ပုိင္းမွာ ဦးပဇင္းေလးတစ္ပါးက ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ေတြကုိ လုိက္လံပုိ့ေပးလုိ့ ၾကည့္ရႈ့ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားသီတင္းသုံးရာေက်ာင္းကုိ သိခ်င္လုိ့ လုိက္ပုိ့ခုိင္းတဲ့အခါ သံလမ္းေပၚမွာ စက္သီးနဲ့ဆြဲျပီး တက္ရတဲ့ သစ္သားေတြ စီရုိက္ထားတဲ့ သစ္သားျပားေပၚမွာ စီးယင္း ေတာင္ေပၚကုိ တက္ခဲ့ရတာပါ။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဒီေတာင္ေပၚကုိ တက္ခြင့္မရွိပါ။ ဒါေပမယ့္ သြားလို့ရေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးတဲ့ ဦးပဇင္းေလးကုိ ေက်းဇူးတင္လုိ့မဆုံးပါ။ သူငယ္ခ်င္းရဲ့ေက်းဇူးဆုိယင္လည္း မမွားပါ။ ေတာင္ေပၚမွာျဖစ္ေပမယ့္ ေက်ာင္းေဆာင္ေလးက ႏွစ္ထပ္ျဖစ္ျပီး ေလဒဏ္မုိးဒဏ္ကာကြယ္ႏုိင္ေအာင္ အထူးျပဳလုပ္ထားတာပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့အနီးမွာေတာ့ မေလးရွားမွ ကပၸိယေဒါက္တာေက်ာင္းသားက ျပဳစုေနတယ္လုိ့ သိရပါတယ္။ ဆြမ္းပုိ့ခ်ိန္မွာ ဆြမ္းပို့သူမွအပ အျခားသူေတြ တက္ခြင့္မရၾကပါ။

စာေရးသူတုိ့လည္း တုိးတုိးတိတ္တိတ္ ေက်ာင္းေဆာင္ေလးနားကပ္ျပီး ေလးဘက္ေလးတန္ ပတ္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားမသိေအာင္ တက္လာၾကတဲ့အတြက္ လုိက္ပုိ့သူ ဦးပဇင္းေလးမွာလည္း မ၀ံ့မရဲ့နဲ့ လုိက္ပုိ့ေနရတာပါ။ အျပန္မွာေတာ့ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ဆင္း ျပန္လာၾကပါတယ္။

ေနလည္ပုိင္း ႏွစ္နာရီခန့္မွာ ဆရာေတာ္က ေတာင္ေအာက္ကုိ ဆင္းလာမွာျဖစ္လုိ့ ေတာင္ေျခက ေက်ာင္းေလးမွာ အျခားသူေတြနဲ့အတူ စာေရးသူတုိ့ ေစာင့္ေနၾကတယ္။ အမ်ားစုက ႏုိင္ငံျခားသားေတြျဖစ္ျပီး သူတုိ့ကလည္း ဆရာေတာ္ကုိ ဖူးျမင္ဖုိ့ လျပည့္ေန့တုိင္ေအာင္ ေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြပါ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကြလာတဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းေနာက္က ကပ္လုိက္ယင္း ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ ေျခရင္းနားကုိ ေရာက္လုိ့သြားပါတယ္။ ပရိသတ္ေတြနဲ့အတူ ရွိခုိး၀တ္ခ်ျပီးတဲ့အခါ အႏုေမာဒနာတရား ေခတၱေပးျပီး ပရိသတ္ေတြကုိ ျပန္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူနဲ့စာေရးသူတုိ့သုံးပါး ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့အနီးမွာ ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ့တပည့္နဲ့ စကားေျပာတဲ့အခါ စာေရးသူတုိ့ကုိလည္း- ဘယ္ကလဲ-ဟု ေမးျမန္းပါတယ္။ စကားေတြကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားနဲ့ေျပာဆုိယင္း စာေရးသူအား နိႆဂၢိထုိက္တဲ့ သကၤန္းေတြ လဲလွယ္ဖုိ့ မိန့္ၾကားပါတယ္။

ကုိယ့္ႏုိင္ငံအေၾကာင္းေတြ၊ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာဆုိေနတုန္းမွာပဲ ဂ်ာမန္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးေရာက္လာလုိ့ စကားျပတ္သြားၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားနဲ့ ဆရာေတာ္အား ဂ်ာမန္ရဟန္းေတာ္က ေမးျမန္းေနပါတယ္။ အျခားသူကုိ ေပးဆပ္ဖုိ့ အေၾကြးေတြ ရွိေနတုန္း ရဟန္း၀တ္လာတဲ့အတြက္ ရဟန္းျဖစ္ -မျဖစ္ကုိ ေမးျမန္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြရဲ့ ေမးခြန္းေတြကုိ ေျဖဆုိေနတာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ကုန္သြားပါတယ္။ ဒီလုိနဲ့ ဥပုသ္ျပဳဖုိ့ လာပင့့္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္ေနာက္နားမွကပ္လုိက္ယင္း သကၤန္းကုိ လက္ကေတာ့တင္လ်က္ ေတာင္ေ၀ွ့နဲ့ သိမ္းေက်ာင္းေဆာင္ကုိ ၾကြေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ပုံရိပ္ေတြကုိ ယေန့တုိင္ မေမ့ႏုိင္ပါ။

ဥပုသ္ျပဳမဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္ကုိ ေရာက္တဲ့အခါ ေရွးဦးစြာေရာက္ႏွင့္ေနျပီးျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက ဆရာေတာ္ဘုရားအား လက္အုပ္ခ်ီၾကဳိဆုိေနၾကပါတယ္။ ဒီအခိ်န္မွာ အႏုရာဓျမန္မာေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ကလည္း ဒီေတာရေက်ာင္းမွာ ၀တ္ေဆာက္တည္ယင္း တရားထုိင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဥပုသ္ျပဳတဲ့ေနရာမွာ အတူတကြ ဆုံးစည္းၾကပါတယ္။ အႏုရာဓဆရာေတာ္မွာ တစ္ပါးေနေက်ာင္းေဆာင္ေလးထဲမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့အတြက္ စာေရးသူတုိ့ မေတြ့ရျခင္းပါ။ ဥပုသ္ျပဳစတယ္ဆုိယင္ပဲ သံဃာေတာ္မ်ားထဲမွ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးက အေမးအေျဖမ်ား ျပဳပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဘိကၡဳ၀ိနည္းတစ္ေစာင္းလုံးကို စာအုပ္ကုိင္ျပီး ရြတ္ဖတ္ပါတယ္။ ဥပုသ္ျပဳျပီးတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ဘုရားမွ ၾသ၀ါဒမေပးေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္က သီဟုိလ္ဘာသာနဲ့ ၾသ၀ါဒစကားမ်ား မိန္းၾကားပါတယ္။ စာေရးသူ နားမလည္ေပမယ့္ ၀ိနည္းနဲ့ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ မိန့္ၾကားေနတယ္ဆုိတာ ပါဠိစကားေတြကုိ ေထာက္ဆျပီး သိရပါတယ္။ အားလုံးေသာသံဃာေတာ္ေတြက ဆရာေတာ္ဘုရားကုိ ရွိခုိး၀ႏၵနာျပဳျပီးတဲ့အခါ မိမိေနရာကုိ အသီသီး ျပန္ၾကပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရားကုိ ေတာင္ေပၚျပန္တက္ဖုိ့ ေတာင္ေျခရင္းေရာက္တဲ့အထိ အနီးအနားမွာလုိက္ပါယင္း ပို့ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွျပန္လာတဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းက- မနက္ျဖန္ ျပန္လို့ရျပီတဲ့- ဟု ေျပာပါတယ္။ စိမ့္စမ္းေတာေတာင္မ်ားႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ေပ်ာ္ေမြ့တဲ့ ဒီေနရာေလးမွာ တညတာအိပ္စက္ယင္း ေနာက္တစ္ေန့မွာေတာ့ အႏုရာဓျမဳိ့ကုိ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္အပါ အျခားသံဃာေတာ္ေတြနဲ့အတူ စာေရးသူတုိ့ ျပန္လာဖုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ့ကုိ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ရဲ့အစီအမံနဲ့ မာလာသီရိ(Melsiripura town)ျမိဳိ့ေရာက္တဲ့အထိ ကားနဲ့လုိက္ပါခြင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ေခတၱအခုိက္အတံ့ တည္းခုိခြင့္ရခဲ့တဲ့ ေတာေတာင္အတြင္းက ဒီေတာရေက်ာင္းမွာ ေခတၱခဏတာရရွိလုိက္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈေလးေတြႏွင့္အတူ------------။

ေကာင္းေသာလာျခင္းပါ မိတ္ေဆြ

သင့္အေတြး သင့္အျမင္